Alla inlägg den 25 mars 2015

Av ohejdat - 25 mars 2015 13:44

Alldeles lagom till däckbytet har jag äntligen fått upp däckkrokarna i garaget. Mina pyttedäck till Symaskinen (14") breddar inte ut tillräckligt, så att krokspetsarna sticker ut lite farligt. Men det gick att fixa med lite finurlighet eller hur! :-)

Av ohejdat - 25 mars 2015 09:21

Dante och jag lämnade bilen på service kvart över sju imorse och sen knatade vi iväg på morgonpromenaden, medan de på verkstaden försökte göra skäl för 1622kr på min lilla bil som gått 300 mil. Det tog 40 minuter.
Hunden är totalt obekymrad över trafikbuller, stora bilar och höga hastigheter. Bra när man ska rasta honom nära en väg, men mindre bra om han skulle komma lös och tycka att gräset på andra sidan verkar grönare och intressantare. Då skulle det sluta med en platt luddig svart fläck på vägbanan och en förtvivlad matte och husse. Den här morgonpromenaden i det bullriga industriområdet hade ett lägre pris: två kardborrar som trasslat in sig ordentligt i hundlockarna.

Igår tömde jag alltså Citygross på grisknorrar, så nu är fjärrvärmeledningen täckt av stympade svansar, för jag kom på att sen när vi stänger av värmen för säsongen, så har jag inget bra torkställe längre. Att torka dem i ugnen som jag gör med levern funkar inte, det tar för lång tid.

Nu till människomat. Vi ska bjuda Halvans släktingar på påskbuffé. Vad ska det vara på en sån? Kan man få lite förslag? Den här "tårtan" hittade jag på ICA:s hemsa och den ju god ut. Hit me with Your Easter favourite!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards