Alla inlägg den 22 mars 2015

Av ohejdat - 22 mars 2015 19:09

Klubbad barbet har tuppat av efter dagens upplevelser. Bryr sig inte ens om mattes hantering av kyckling i köket.

Av ohejdat - 22 mars 2015 17:15

Vi blev tipsade om en och en halv timmas gratis rallylydnadsträning av matten till Dantes favorit-iggy.

Jo, jag tackar, det var en upplevelse. Jag stod för lydnaden och Dante för rallyt. Inget godis i världen hade kunnat distrahera honom från tikarna.
Det gnyddes, skälldes och stretades. Jag lär inte behöva klippa klorna på länge.

Av ohejdat - 22 mars 2015 07:06

Jag är glad att det inte blev en andra kväll i rad med Long Island Iced Tea. Ingen huvudvärk idag.

Lördagskvällsnöje: vi såg opera från The Met på TV; Verdis "Falstaff", den som bygger på Shakespeares "De muntra fruarna i Windsor". Vad ska man säga om den?, de sjöng ju vackert, men det är en väldigt pladdrig opera. Antar fler tycker det, för jag har aldrig sett den på scen.

Lördagsgodis: till operan åt vi ost; Chaource. Köp den och njut av en fyllig, milt syrlig och krämig ost från Champagne. Den får fem kossor av fem möjliga av mig. ?????

I övrigt ägnades dagen åt långpromenad i den iskalla vinterblåsten som kom med snön. Det hindrade inte Dante från att passa på att bada i bäcken. För kallt verkar inte finnas för honom.

Förresten: tydligen ska ostens namn uttalas så det rimmar på det engelska "horse".

Av ohejdat - 22 mars 2015 05:41

Tvåtaktsmotorn väckte mig. Men soluppgången är nog värd det; det glöder bortom grannens tall.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards