Direktlänk till inlägg 13 mars 2015

Kroppsöppningar och ett meddelande till Maria.

Av ohejdat - 13 mars 2015 11:48

Oavsett om man ligger i tandläkarstolen eller gynekologstolen så är man ju ganska utelämnad och upplåter en ganska privat del för ingående granskning av främmande personer.

Jag är väldigt obekväm i båda stolarna, faktiskt inte mest för den underligt intima situationen, utan för jag inte vet vad man ska prata om under tiden, det där småpratet om att solen skiner och att det är fredagen den trettonde, funkar inte riktigt för mig även om sköterskan gjorde sitt bästa. Så idag gavs det utrymme för de två ovanför mitt gap att sinsemellan diskutera en annan patient som hört av sig och bokat en ny tid eftersom hon tyckte sig se en rand. Hon nämndes bara med förnamn; men Maria om du läser det här, så tycker både tandläkaren och sköterskan att resultatet blev så bra det kan bli med den metoden och att du annars får välja att sätta dit en krona om du vill det ska bli helt perfekt. Kanske sparar du några kronor i portmonnän på detta förhandsbesked Maria!

Den bästa konversationen har jag faktiskt haft i en gynekologstol men en manlig läkare som tyckte jag hade "ovanligt bleka och fina slemhinnor", sånt glömmer man inte i första taget.

 
 
Ingen bild

Humlan

14 mars 2015 09:40

*gapflabb*
DET skulle inte jag heller glömma!

ohejdat

14 mars 2015 14:47

:-) sen kan man undra om han kanske "säger så till alla" :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards