Alla inlägg den 13 mars 2015

Av ohejdat - 13 mars 2015 12:07

Åttahundra spänn fattigare men med framtänderna polerade, gick jag vidare till stans ostaffär och teaffär. Båda är riktigt bra och välsorterade; som om de låg på Kungstorget i Göteborg. Sanna tröstare alltså. Så jag köpte Primadonna, Gorgonzola (sån där som är randad med Mascarpone) och en ny bekantskap: Petit Gres Champenois, ska bli intressant, ser ut att likna drottning Silvias favorit; Brillat Savarin. När det gäller te är jag mindre nysmakarbenägen, det blev Earl Grey Premium (med extra bergamottfjong).

Hemma låg en rufsig kille som bäddat om hallmattan och väntade. Han verkar faktiskt gilla sitt evighetsben av hjorthorn. Tur, för det kostade 200 spänn.

Nu ska jag fortsätta på vinden, ska bara dricka upp teet först. Kanske blir mad woman in the attic till slut ändå.

Av ohejdat - 13 mars 2015 11:53

Även om jag faktiskt var utelämnad i diskussionen kring Marias tand.

Av ohejdat - 13 mars 2015 11:48

Oavsett om man ligger i tandläkarstolen eller gynekologstolen så är man ju ganska utelämnad och upplåter en ganska privat del för ingående granskning av främmande personer.

Jag är väldigt obekväm i båda stolarna, faktiskt inte mest för den underligt intima situationen, utan för jag inte vet vad man ska prata om under tiden, det där småpratet om att solen skiner och att det är fredagen den trettonde, funkar inte riktigt för mig även om sköterskan gjorde sitt bästa. Så idag gavs det utrymme för de två ovanför mitt gap att sinsemellan diskutera en annan patient som hört av sig och bokat en ny tid eftersom hon tyckte sig se en rand. Hon nämndes bara med förnamn; men Maria om du läser det här, så tycker både tandläkaren och sköterskan att resultatet blev så bra det kan bli med den metoden och att du annars får välja att sätta dit en krona om du vill det ska bli helt perfekt. Kanske sparar du några kronor i portmonnän på detta förhandsbesked Maria!

Den bästa konversationen har jag faktiskt haft i en gynekologstol men en manlig läkare som tyckte jag hade "ovanligt bleka och fina slemhinnor", sånt glömmer man inte i första taget.

Av ohejdat - 13 mars 2015 08:16

Oj vad jag förträngt att jag ska till tandläkaren idag. Tur det inte var klockan åtta.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards