Direktlänk till inlägg 9 mars 2015

De tre musketörerna

Av ohejdat - 9 mars 2015 11:08

Numera får Turbo som bara är fem månader gammal, vara med och leka med Dante och Zorro. De två anar nog inte vad som komma ska, för han är 75% rottweiler och 25% golden retriever; så han lär växa ikapp och om dessa två stöddiga herrar i sommar.

Som vanligt blir bilderna blaha blaha när svarta hundar leker i full sol.

Dagsverket idag består i att plocka ner alla gamla getingbon på vinden innan det blir någon surrande och stickande aktivitet. Så där lagom lockande; att kräla över gammal dammig och kliande isolering.
Jo, jag vet; de bygger nya bon varje år, men om de gamla är borta är det lättare att identifiera eventuella nya aktiva bon och de kan inte återanvända byggmaterialet.

 
 
Ingen bild

Humlan

10 mars 2015 09:19

Tycker att du gjorde det bra ändå, det är ju inte bara svarta fläckar i solen. De ser verkligen ut att ha roligt, killarna!

Hoppas du fick bort getingbona trots den otrevliga arbetsplatsen. Det kliar lite bara jag tänker på att krypa runt där uppe. ;-)

ohejdat

10 mars 2015 11:15

Tack Humlan!
Fortsätter vindsröjet idag, har släpat upp en dammsugare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards