Alla inlägg den 19 februari 2015

Av ohejdat - 19 februari 2015 11:42

Skogsmullar har vi varit idag, halkat runt i snö, is och sörja. Dante satte sig fint en lång bit från stigen för att krumma och göra nummer två. Då mitt i bestyret kommer två lösa stora hanhundar framrusande och morrar och skäller, jag försökte få stopp på dem men det kändes lite svårt att hålla koll på båda. Dante blev skraj, avbröt och hoppade upp mot mig. Efter en stund kom matten, gapandes och skrikandes på sina hundar, men inte ett ord till ursäkt.

Om man inte har pli på sina hundar ska man inte ha dem lösa, så enkelt är det. Det har inte hon, jag hör och ser detta ekipage ofta i skogen: hon skäller mer än sina hundar ihop och svär o hojtar o visslar i pipa, men inget verkar fungera. Fattar inte att hon kan fortsätta gå där dagligen och låta dem skrämma allt och alla, det är dessutom naturreservat med kopplingstvång året om. Tror ni Dante hade lust att skita sen? Nu bajsar bara älgar i skogen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards