Alla inlägg den 15 februari 2015

Av ohejdat - 15 februari 2015 17:32

Sista dagen i Singapore, imorgon alltså; ska vi på zoo. Träna lite på att umgås med djur. Sen åker vi hem till pälsbebisen. Undrar om han glömt bort oss?

Av ohejdat - 15 februari 2015 16:34

Det här är Chilli Crab, en av Singapores signaturrätter. Både Halvan och jag älskar skaldjur. Men; av nån underlig anledning så är jag ibland tokallergisk mot krabba. Det kliar i munnen, näsan, halsen och under fötterna. Och det sitter i i många timmar. Kan va nåt med varierande histaminhalt har jag fått höra.
Så jag vågar inte chansa. Vilket innebär att Halvan får festa i sig detta skrovmål ensam. Tycker det går ganska bra och jag har i ren solidaritet också satt på mig ett rött krabbätarförkläde.

Av ohejdat - 15 februari 2015 11:11

Vi gick till Little India idag. Skulle ha ätit på en Hawker där, i Tekka Mall, men det var liite för genuint slabbigt. Så vi gick vidare till en restaurang intill och fick Naan och Dhosa med kyckling på såna där rostfria brickor med fack. Starkt och gott (och modigt av Halvan att äta indiskt på ett ställe utan toalett). Servitören var från New Dehli och hängde med oss runt hörnet för att visa vägen till sin vän kryddhandlaren. Där blev ingen kardemumma köpt heller, men vi hann se butikens katt göra slut på en råtta medan det flög duvor mellan hyllorna.
Sen hittade vi till en butik där det både var kö in i butiken och till kassan, sånt brukar vara ett gott tecken. Där blev det kardemumma, kanel, lagerblad och ghee. Visst, det går att köpa hemma, men inte så här stora jämna och gröna kardemummakapslar. En pashminaschal i en saluhall och sen var det lagom mycket indiskt för oss den här gången.

Ska ladda upp bilder senare för det funkar bara inte på hotellets långsamma nät. Hade gjort en skojig bildserie med ledtrådar till En Singapore Sling på Hotel Raffles Longbar med sina välkända fläktar och jordnötsskal på golvet, men det var väl bara två bilder som nätet orkade ladda upp till slut.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards