Alla inlägg den 14 februari 2015

Av ohejdat - 14 februari 2015 17:42

Svaret kommer i sista bilden.

[Bild]

[Bild]

Av ohejdat - 14 februari 2015 09:43

Nu sitter vi på Orchard Hotels uteservering och väntar på varsin Frozen Daiquiri Strawberry. Vi har gått längs hela den berömda shoppinggatan utan att handla en endaste grej.

Ps. Kolla in Happy hour-prissättningen (how to compensate for buy 1 get one)

Av ohejdat - 14 februari 2015 06:32

Halvan sov till kvart över tolv idag. Inte så konstigt kanske eftersom vi kom i säng vid tvåtiden inatt.

Igår kväll hittade vi hotellets utejacuzzi med utsikt över stadens skyline så vi blev kvar där en god stund. Vilket innebar att vi inte masade oss ut för att äta middag förrän efter klockan tio. Återigen hamnade vi i Chinatown, det är ganska kul att återkomma till ett ställe man först sett i dagsljus och sen få se dess nattliga skepnad. Tvärtom kan däremot vara deprimerande.

Min älskade äkta hälft är lite egen av sig när det gäller vissa saker. Igår var han sugen på öl och gick runt på Chinatowns restauranggata för att hitta bästa priset på ett "bucket"-erbjudande; en ishink fylld med flera stora ölflaskor. Detta är samma man som utan tvekan kan betala tusenlappar för en god och minnesvärd middag på ett lyxigt ställe som Burj Al Arab. Men att hitta bästa dealen är en grej i sig för honom även när det gäller skitsummor. Så vi hamnade på ett ställe där man sparade hela 36kr på hinken jämfört med priset på lösa flaskor, nu var maten turligt nog god och stället trevligt, men ölen var blaskig (Snow 4,5% från Kina).
På vägen dit hittade jag en broderad tygmobil med den kinesiska zodiakens alla djur som jag kunde tänka mig för 72kr, men Halvan ville kolla om den var billigare i nåt annat stånd innan vi slog till på denna inredningsinvestering. På vägen hem hittade jag då en fin mobil med fiskar på rad istället, i guldbrokad, för samma pris och dessutom ett halvt kilo torkad mango för 60kr i ett stånd som sålde alla möjliga sorters torkad frukt för ett enhetspris. Halvan tyckte jag var dum, för han förstod minsann på säljarens tonfall när han frågade mig om jag bara ville ha mango att det fanns andra egentligen dyrare frukter att välja...

När vi kom hem hade kassaskåpet på rummet, där vi brukar stoppa in pass och paddor, gått i baklås, eller det KAN vara så att Halvan slog in andra siffror än den kod han trodde han sig slå in före vi gick ut, men jag påstår INTE att det var så. Men därmed blev kvällens/nattens sista aktivitet upplåsning av skåpsluckan av en yrvaken vaktmästare (titeln heter säkert nåt annat egentligen på det internationella hotellspråket).

Nu ska vi gå till Orchard Road.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards