Alla inlägg den 13 februari 2015

Av ohejdat - 13 februari 2015 17:05

men Chinatown har ett snabbt och villigt och dessutom gratis nätverk?

Bild 1: mango
Bild 2: jello i alla smaker
Bild 3: pomelo
Bild 4: mina fina pappersananasar
Bild 5: buddhisttemplet med reliken: Buddhas tand (han måste haft valrossbetar och man fick inte fota den...)
Bild 6: dried pork, verkade vara populäraste fredagsmyskäket; kön ringlade lång.

Av ohejdat - 13 februari 2015 14:49

Nu har tummen lossnat så nu har jag shoppat. Den släppte i Chinatown; så vi kom hem till hotellet med en honungsmango, en nätt, gul och långsmal sort som man sällan hittar i Sverige. Väldigt söt och aromatisk och inte alls trådig som på ICA. Samt stora röda ananasar av papper, utfällbara nyårsdekorationer, det kinesiska nyåret infaller strax, men vi ska köra dem på kräftskivan nästa år istället för månar.

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av ohejdat - 13 februari 2015 11:17

Det är förbjudet att tugga tuggummi. Heja Singapore!

Ska man köpa med sig en skylt hem som souvenir kanske?

Av ohejdat - 13 februari 2015 07:58

Sugar cane juice och sour plum juice till anka med nudlar i Maxwell food court.

Av ohejdat - 13 februari 2015 03:32

Airbus 380 heter modellen vi flög med. Rätt ska vara rött. Vi missade det mesta av resan, ett glas champagne till en fransk film och sedan bäddade jag ner mig i liggläge tills de serverade frukost och då var det så himla skumpigt att jag bytte kaffesug mot åksjuka. Klarade mig dock ända fram.

På flygplatsen stod säkert tio personer och bildade en välkomstkommitté; iklädda skyddskläder, handskar och munskydd och utrustade med varsin fjärrtermometer eller vad man nu ska kalla det, det såg nästan ut som pistoler som de siktade mot våra pannor. Se pigg ut väste Halvan som tyckte jag verkade klen efter åksjukan.

Nu är vi installerade på Swissotel nära Clarke Quay, Gårdagen bara försvann i tidsförskjutning och reströtthet. Vi testade hotellpoolen, hälsade på några enorma koikarpar, gick en sväng längs kajen och åt på Tomo, en japansk restaurang som serverade gobo, kardborrerot, här serverad som långsmala chips, se bilden. Det är väldigt gott och jag har inte ätit utanför Japan hittills, påminner om palsternacka, men mer aromatisk.

Nu är det dags att ta itu med staden.

[Bild]

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards