Alla inlägg den 2 februari 2015

Av ohejdat - 2 februari 2015 14:42

Idiotkonstruktion. Man ska få fikabesök och drar ihop en björnkaka. Lite hastigt för att hinna få ut den, svalna och stjälpa upp utan att gästen ser på när man eventuellt får ett bryt för halva kakan sitter kvar i formen.
Då jäklas verktygen med en! Vad ont har jag gjort dig kära elvisp? Eller vem är idiotkonstruktören? Vad är det för sätt att lägga ett driftläge M på andra sidan noll!!! Man tycker sig ha vispat färdigt o drar upp visparna samtidigt som man slår av rotationen. Och då råkar man passera noll. Kunde tagit splatterbilder, men städade istället.

Av ohejdat - 2 februari 2015 14:32

Man åker till frisören. Man säger inte gör om mig!, trolla! Men man hoppas alltid lite att nåt magiskt spö ska trolla fram ett litet stjärnregn över kalufsen. Man tycker det är lika bra att ge upp kampen mot lockarna som sakta men säkert erövrat huvet med start från vänster luggvinge. Så åker man därifrån nyklippt och nyslingad (man hoppas de gråa stråna ska gå vilse i nyanserna). Sen tittar man i backspegeln och får syn på mammas gamla elaka städerska som härjade i mitt ungflicksrum( kärringen hittade en porrtidning under madrassen som den jävla apan gav till mamma och jag höll på att skämmas till Kina i flera veckor). Hon hade en slags ful kruspermanent och det var den jag såg i backspegeln, fast på mitt huvud!
Gaaah!???

Av ohejdat - 2 februari 2015 09:16

Vaknade mitt i denna replik, yttrad av en stöddig yngling till Halvan. Mer av drömmen minns jag inte, men jag vet att det handlade om flingsalt.

Dante var förstås överlycklig över att det kommit ännu mera snö. Han har en fnystaktik när han borrar ner nosen och nästan hela huvet i snön och fnyser och frustar. Tror han försöker frusta upp en skogsmus som förskräckt hukar i sina gångar under snötäcket.

Så långt var det frid och fröjd i skogen tills Dante the Ladykiller fick upp ett spår på en löptik. Jag flög som en vante mellan tallstammarna, hade jag tappat greppet, hade jag fått se Dantesvansen försvinna som en svart rök. Han gnydde och ylade och kände sig synnerligen kränkt när matte kopplade fast honom utanför huset när hon skulle skotta.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards