Direktlänk till inlägg 30 januari 2015

Gubbjakt

Av ohejdat - 30 januari 2015 16:49

Dagens goda gärning; fick syn på en liten gubbe på promenad utan ytterkläder. Anade ugglor. Vi bor mittemot ett ålderdomshem.

Dante och jag kom ikapp honom och började med lite ohyfsade frågor; vart är du på väg, var bor du, varför är du så tunnklädd ... (tunna skor, liten blå kofta och ljus skjorta med såsfläckar). Och lilla farbrorn svarade så redigt och bra: han bodde där o där (typ tre kilometer bort) och han var inte frusen av sig och jag kunde inte ringa sonen hans för han jobbade. Sprang hem efter bilen och ringde Zorros matte: hennes svägerska jobbar på hemmet, men hon var ledig idag. Sen fick jag tag på sonen, bra med gubbar med egen mobiltelefon. Han blev skitstressad, undrade vem jag var och vart farsgubben hade hunnit rymma den här gången.

Så jag tog hem honom och satte på kaffe och sen ringde sonen som inte hittade hit i sitt uppjagade tillstånd. Så dök han upp, tacksam förstås, men samtidigt väldigt arg på demensboendet som tydligen inte kunde hålla koll på rymmarpappan.

Och jag känner mig rätt nöjd att magkänslan redan på långt håll sa mig att den där var nog ute på äventyr.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards