Direktlänk till inlägg 30 januari 2015

Andra fiolen om ens det

Av ohejdat - 30 januari 2015 09:38

Idag finns jag knappt. I Dantes värld. Vi åkte till rastgården för att träffa Astrid, men hon och hennes matte var på promenad istället, för nu har katapult-Astrid börjat löpa. Ska bli intressant att se om det kommer förändra hennes explosivitet. En del tikar blir ju väldigt mycket lugnare efter första löpet. I alla fall så gick vi till rastgården ändå och där hade någon (mot reglerna) ändå rastat en löptik. Dante blev vild, rusade runt och nosade och gurglade och slickade. Jag kunde lika gärna varit ett träd, käck i öronen hade han och märkte inte ens när jag testade att gå ut genom grinden. Levergodis var oätligt, Dante bara fnös och rusade vidare med nosen i marken.
Den kärlekskranke ligger nu med nosen nerborrad mellan framtassarna och ser olycklig ut. Nåja, han kunde nästan titta upp, nästan.

 
 
Ingen bild

Ohejdat

30 januari 2015 11:26

Knäck eller Käck i öronen går väl på ett ut.

 
Ingen bild

Humlan

30 januari 2015 12:00

Käck är väl nästan bättre om den är mjuk så att du kan trycka in den och den proppar igen allt! ;-)

Jobbigt det där när han inte lyssnar, nu var det ju ändå inne i ett begränsat utrymme, men det kan ju ställa till besvär ändå om du måste gå och han inte är klar med sitt än.
Jag har vänner som har en tik som de inte märker när hon löper. Det kanske var en sådan hund som hade varit i rastgården?
Han ser allt lite olycklig ut, lillpojken!

ohejdat

30 januari 2015 13:35

? min käcka pöjk ?

Ja om nån är osäker på om tiken löper så kan jag erbjuda Dantetestet ?
Jag vet också tikar som smyger lite med löpet, ganska praktiskt dock inne att slippa blodfläckar skulle jag tycka ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards