Alla inlägg den 30 januari 2015

Av ohejdat - 30 januari 2015 17:55

Helt plötsligt blev det drinkfredag. Kahlua, Brandy (ersatt av konjak) o äggvita gör tydligen en Toreador. Hm, inte god nog att upprepa, men god nog att dricka upp.

Av ohejdat - 30 januari 2015 17:03

Sonen kom tillbaka med en fin bunt tulpaner. Tack!

Av ohejdat - 30 januari 2015 16:49

Dagens goda gärning; fick syn på en liten gubbe på promenad utan ytterkläder. Anade ugglor. Vi bor mittemot ett ålderdomshem.

Dante och jag kom ikapp honom och började med lite ohyfsade frågor; vart är du på väg, var bor du, varför är du så tunnklädd ... (tunna skor, liten blå kofta och ljus skjorta med såsfläckar). Och lilla farbrorn svarade så redigt och bra: han bodde där o där (typ tre kilometer bort) och han var inte frusen av sig och jag kunde inte ringa sonen hans för han jobbade. Sprang hem efter bilen och ringde Zorros matte: hennes svägerska jobbar på hemmet, men hon var ledig idag. Sen fick jag tag på sonen, bra med gubbar med egen mobiltelefon. Han blev skitstressad, undrade vem jag var och vart farsgubben hade hunnit rymma den här gången.

Så jag tog hem honom och satte på kaffe och sen ringde sonen som inte hittade hit i sitt uppjagade tillstånd. Så dök han upp, tacksam förstås, men samtidigt väldigt arg på demensboendet som tydligen inte kunde hålla koll på rymmarpappan.

Och jag känner mig rätt nöjd att magkänslan redan på långt håll sa mig att den där var nog ute på äventyr.

Av ohejdat - 30 januari 2015 13:55

Kattgengångare och Peter Birros alltmer förvirrade brorsa.

BFF

Av ohejdat - 30 januari 2015 11:53

Tur Zorro kunde få Dante på andra tankar.

Av ohejdat - 30 januari 2015 09:38

Idag finns jag knappt. I Dantes värld. Vi åkte till rastgården för att träffa Astrid, men hon och hennes matte var på promenad istället, för nu har katapult-Astrid börjat löpa. Ska bli intressant att se om det kommer förändra hennes explosivitet. En del tikar blir ju väldigt mycket lugnare efter första löpet. I alla fall så gick vi till rastgården ändå och där hade någon (mot reglerna) ändå rastat en löptik. Dante blev vild, rusade runt och nosade och gurglade och slickade. Jag kunde lika gärna varit ett träd, käck i öronen hade han och märkte inte ens när jag testade att gå ut genom grinden. Levergodis var oätligt, Dante bara fnös och rusade vidare med nosen i marken.
Den kärlekskranke ligger nu med nosen nerborrad mellan framtassarna och ser olycklig ut. Nåja, han kunde nästan titta upp, nästan.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards