Alla inlägg den 27 januari 2015

Av ohejdat - 27 januari 2015 10:26

Igår blev det Guldbaggegalan från soffan, lagom aktivitet för min mörbultade kropp efter en kvällstur med hunden och snöskottning (utan incidenter). Petra Mede i guldlamé, det gör hon bra, men de färdigskrivna skämten hon så proffsigt rabblar upp, ja vart fjärde hade väl dugt medan resten smakar unket och fjompigt. Halvan skippade galan och satt som vanligt med sitt kära Candy Crush och hade väl ena örat på åt tevehållet. Efter en stund kom han och blängde på mig och undrade om jag verkligen skrattade åt skämten. För skrattade det gjorde jag ju, men åt vår härliga hund som låg på rygg i soffan och sprallade och lät sig klias. Inte lätt att va roligare än han.

Det regnade skalbaggar över Ruben Östlunds "Turist" kan man lugnt säga. Den har jag inte sett ännu. Den och Roy Anderssons "Duvan" och två till hamnar på attselistan: "Nånting måste gå sönder" och "Flugparken", vars regissörers namn for och flög redan igårkväll. Tvekar inför att se "Gentlemän". David Dencik är en av mina favoriter, men storyn är så komplicerad och boken så bra, kanske bäst att behålla den så: i ljust minne bevarad. Dessutom är det Östergren själv som skrivit manuset och det brukar aldrig bli bra, det ska vara friska ögon som förvandlar roman till film.

Kjelle Bergqvist förnekade sig inte utan kängade till Filip och Fredrik i sitt tal, funkade fint för mig, det är nåt med de där två gossarna som jag ogillar lika mycket som Måns Möller, men som jag har svårt att sätta fingret på och formulera.

Idag är det åttiotaggarstädning. Börjar med att fylla bilen åt dem på Systembolaget, hyllan med Noilly Prat brukar bli tom och sen glider jag runt med vagnen och nynnar på Robetsons "Billigt vin ä gött ja lövar" medan jag fyller kartongerna. Tror personalen förmodligen tror jag driver en rätt skabbig pizzeria med rättigheter.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards