Alla inlägg den 20 januari 2015

Av ohejdat - 20 januari 2015 23:16

Av ohejdat - 20 januari 2015 22:57

Den här killen som sover den oskyldiges sömn framför spisen har släpat in en pinne från sista kissturen. Gnagt av barken noggrant, lutat pinnen mot soffan och sen gått o lagt sig.

Har du nån slags näringsbrist Dante?!

Av ohejdat - 20 januari 2015 19:51

Tänkte gå ut med hunden nu, men det smäller så utanför. Är väl cykelaffären här i området som reat ut sina sista fyrverkerier.

Tur

Av ohejdat - 20 januari 2015 19:46

När man fållar byxbenen på jeansen och så här mycket tråd finns kvar på rullen när man är klar.

Av ohejdat - 20 januari 2015 09:41

Jag har en stegräknare, en rätt avancerad grej som sitter på armen och även loggar sömnen. Halvan, förhållandets ledande prylfetichist har fixat (tappade den förra på filmfestivalen förra året). Man kan se hur länge man sovit, hur lång tid det tar att somna, hur mycket av sömnen som är djupsömn och hur mycket som är lättare sömn.
Innan Halvan skaffade snarkskena så hade jag också en massa vakenperioder under natten. Så skenan hjälpte inte bara honom utan även mig. Men nu när han är i Långtbortistan och jag har sängen för mig själv så ser jag ännu en skillnad på stegräknaren. Eller på appen på telefonen som den kommunicerar med (vi har även en våg som pratar med den appen, men nu är jag inne i en period av vågfobi).
När hjärtegrisen ligger bredvid så är min sömn uppdelad på hälften av varje; djupsömn och ytligare sömn, men när jag sover ensam så är det djupsömn mer än dubbelt så länge som den lättare sömnen. Finns det nån sömnforskningssida på nätet där man kan kolla hur det "ska" vara? Nu tycker jag ju att sömnproblemen är över när jag inte längre vaknar av åskande snarkningar, men det vore ju kul att veta hur normalförhållandet mellan djup och ytlig sömn ska vara.

Idag ska vi städa hos åttiotaggarna. Ska bara ut och skotta fram bilen först.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards