Alla inlägg den 19 januari 2015

Av ohejdat - 19 januari 2015 12:52

Jag har alltid förfäktat beredningskökets idé, alltså ett ställe att joxa, skära, diska och mecka mat på. Inte alltid man har lust att röja direkt efter eller har tiden.
Vi har matplats i köket (det är därifrån denna vackra utsiktsbild är tagen). Men vi äter i vardagsrummet när Halvan är hemma. Nu sitter jag här med min kaffekopp för att ha grönfinkarna på fröautomaten utanför burspråket till sällskap.

Tänk alla dessa bostäder jag förmedlat med ivriga köpare "är den här väggen bärande?" som vill riva ner och öppna upp och ha kök och vardagsrum i ett. Som får sitta sen med disken i ögonvrån och vitlöksresterna i näsan när teveprogrammet börjar och disken som hopar sig och kolfilterfläkten som bara viftar runt oset tills det fastnar i den mysiga fleecefilten (fleecefiltret ?).

Ja, jag har festat på en blodapelsin och nä; jag röjde inte innan jag gick o la mig igår kväll.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards