Alla inlägg den 11 januari 2015

Av ohejdat - 11 januari 2015 22:41

Som denna gamla pinne som vi gått förbi hur många gånger som helst. Nu helt oemotståndligt smaklig!

Av ohejdat - 11 januari 2015 13:43

Från den yrvakna starten har söndagen utvecklats till en fådetgjortdag. Tatagisakerdag. Bort med de sista spåren av julen, beställa vitaminer (i det här hushållet bekänner vi oss till tron på den heliga treenigheten: D-vitamin, magnesium och Q-10), avboka Göteborg Filmfestival (jag har faktiskt en obruten närvarosvit från festival nummer 6 att vårda), börja leta hundvakt till vår Singaporeresa, dra igång stortvätt, ladda trimmern (Halvans tomteskägg ska bort). Fast klockan är ju bara ett så det kan riskera ta stopp och till slut ändå bara bli en i den långa raden av stillsamma jullovsdagar.
Bifogar ett styckschema för kel; några invändningar?

Av ohejdat - 11 januari 2015 08:20

Tidig kolsvart söndagmorgon, vinden sliter i fönster och dörrar, spjället i skorstenen slamrar. Marken är täckt av snö, is och vatten. Då går hunden och trampar oroligt några varv. Så jag vaknar till och tänker till; kan va trängande behov på gång. Väcker Halvan som också visar sig ha akut nummer två på gång, själv har jag värsta mensflödet. Vi får yra upp båda två. Hunden ser glad och förväntansfull ut; ah, dom fattar jag måste ut nu, härligt! Halvan slänger på kopplet på Dante och ockuperar sedan den ena toaletten och jag den andra. Den här söliga månatliga reningen känns faktiskt som ett allvarligt konstruktionsfel. Sen raketpåklädning; hoppar i pyjamasen från Flying Emirates First Class och i med bara fötter i gympadojor och ut. Precis som Victoria beskriver det i sin blogg www.fitterbittan.se så fattar man inte hur en bajsnödig hund är funtad. Först svansa runt oroligt inomhus och sen väl ute; ändå nosa länge och väl för att noggrant välja ställe, till och med ta en liten kiss först.

Av ohejdat - 11 januari 2015 08:20

Tidig kolsvart söndagmorgon, vinden sliter i fönster och dörrar, spjället i skorstenen slamrar. Marken är täckt av snö, is och vatten. Då går hunden och trampar oroligt några varv. Så jag vaknar till och tänker till; kan va trängande behov på gång. Väcker Halvan som också visar sig ha akut nummer två på gång, själv har jag värsta mensflödet. Vi får yra upp båda två. Hunden ser glad och förväntansfull ut; ah, dom fattar jag måste ut nu, härligt! Halvan slänger på kopplet på Dante och ockuperar sedan den ena toaletten och jag den andra. Den här söliga månatliga reningen känns faktiskt som ett allvarligt konstruktionsfel. Sen raketpåklädning; hoppar i pyjamasen från Flying Emirates First Class och i med bara fötter i gympadojor och ut. Precis som Victoria beskriver det i sin blogg www.fitterbittan.se så fattar man inte hur en bajsnödig hund är funtad. Först svansa runt oroligt inomhus och sen väl ute; ändå nosa länge och väl för att noggrant välja ställe, till och med ta en liten kiss först.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards