Alla inlägg under september 2014

Av ohejdat - 24 september 2014 16:59

Om man inte tror potentiella köpare vill ha information om storlek kanske man inte är så noga med det själv och därför stod man bara ut tio minuter. Eller?

Av ohejdat - 24 september 2014 09:17

Om jag får nåden att nå medellivslängden för kvinnor i Sverige så har jag lite drygt 32 år kvar att leva, knappt 12000 dagar. Så det är alltså inte dags att skaffa kam, men ändå bra mycket mindre kvar än vad som redan förlupit. Som inte ska slösas bort på skit och onödigheter. Här ska njutas efter bästa förmåga. Tänkte att jag skulle tänka ut nåt varje dag som gör tillvaron bättre. Idag har jag bestämt mig för att sluta läsa lokaltidningarna. Jag behöver inte veta att det varit skottlossning på Kungsgatan eller att en man blivit sparkad utanför biblioteket eller att Pressbyrån blivit rånad. Mitt liv blir inte bättre av att veta. Hädanefter ska jag bara läsa riksnyheter.
Att knipa de sista solrosorna från frosten är också bra.

Av ohejdat - 23 september 2014 21:40

Här fortsätter middagspresentationen jag lovat vännen, som inspiration eller avskräckande exempel. Idag är det nog tveksamt om det inspirerar i alla fall. Jag är ju inte ensam om att handla middagsmat. Halvan är lite mera nyfiken än jag på halvfabrikat. Idag blev det två flugor från Tulip i en smäll: pulled pork och revbensspjäll. Färdigkryddat och vacuumpackat. Konstigt lång hållbarhetstid. Inte min grej även om det var ätbart. Pulled pork skulle ligga i 25 min i 180 grader och spjällen i 10 min i 220. La alltså på spjällen efter en kvart o ökade temperaturen. Till det coleslaw: finstrimlad och lättsaltad vitkål med hemmagjord majonnäs. Lätt att fixa egen majo och himla billigt: två gulor, en tsk vitvinsvinäger, en tsk fransk senap, knappt en halv tesked salt (brukar använda Herbamare), femton varv på vitpepparkvarnen, en matsked färsk citronsaft, mixa och tillsätt till sist två - tre dl rapsolja i en fin stråle. Jag kör med stavmixer och låter äggen bli rumstempererade först. Håller en vecka i kylen. Annars kan jag använda Hellmans majonnäs, den brukar gå att köpa för 15kr på Netto då å då. Sen åt vi väl nästan de sista körsbärstomaterna från kökslandet till och gula o röda hallon till efterrätt.
Många hallonbarn kvar på buskarna som inte lär hinna nå vuxen ålder före frosten tar dem.

Av ohejdat - 23 september 2014 14:48

När man målar med hund istället för täckpapp.

Av ohejdat - 23 september 2014 12:28

Dante hjälper gärna till med förpackningsåtervinningen.

Av ohejdat - 23 september 2014 11:00

Effektiv och smart butikspersonal: överlåter till kunden att läsa den sort de själva vill ha.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards