Alla inlägg under september 2014

Av ohejdat - 29 september 2014 05:53

Igår var det lite stojigt efter solnedgången (som inte gick att fota med telefonen). Men väggen gick. Vi bjöd Herr och Fru Martini på Planters Punch. Den borde jag ju fotat istället. Alldeles solgul. Sedan åkte vi in till stan och gjorde tabberas på två stora fat Meze innan vi for hem igen. De faten kunde man också ha fotat. Tror intag av soliga drycker stänger ner kamerafunktionen i skallen.
Nu är det måndag morgon och jag sitter på balkongen och retar mig på det smällande ljudet från en stavgående pensionär på betonggången längs havet.
Punschen blandas enligt följande princip: 1 lime, 2 citroner och 3 apelsiner pressas och blandas med ca1/2 dl socker (den ska va söt o sur på samma gång -som Halvan ungefär). Sedan blandar man i vit Rom: till angenäm styrka å smak och serverar väl kyld med massor av is.

Av ohejdat - 28 september 2014 07:14

Det här tycker jag är ett väldigt bra ord. Och lätt att förstå innebörden.

Av ohejdat - 28 september 2014 06:52

Halvan hostar. Havet dånar. Vinden viner och en liten sparv som är besviken på min enkla kopp kaffe piper.
Igår var det blixtar och dunder och intensiva skurar. Blev en lite fjuttig middag på Café New York, men med en redig Keo till.

Av ohejdat - 27 september 2014 10:16

Det här är sjätte gången jag medföljer på makens konferensresa, de utspelar sig alltid på Sunwinganläggningar och det ingår frukostbuffé. Stället är fyllt av skandinaver och det går att urskilja specifika nationella beteenden. Norrmän lämnar alltid disken kvar på borden trots att det finns brickvagnar. Svenskar lämnar kvar mer käk på sina brickor än jag tagit från början och danskar låter barnen klättra på borden. Här är resterna av en norsk måltid; med ett visst mått av svenskhet tror jag minsann.

Av ohejdat - 27 september 2014 06:22

Godmorgon. Glömde fota maten igår till middagsinspirationen. Fick visa videosnuttar på våran pälsbebis på telefonen för en familj som kanske vill passa Dante nån gång. Halvan är förkyld och därför sur, ilsken och butter och jag har en förkylning på gång. Men nu har han somnat om efter en omgång Kan Jang och en nypressad cypriotisk apelsin. Jag tror det blir alldeles underbart ändå. Och det doftar apelsin om mina fingrar.

Av ohejdat - 26 september 2014 17:44

Solnedgången gick snabbt, hann inte fota. Här blir en lyxig vecka med egen takterrass, havsutsikt och pool. Halvan sover, snart är det gemensam trerättersmiddag med respektive. Det brukar vara en stökig och skojig upplevelse när alla ska försöka komma ihåg vad de förbeställt för flera veckor sedan, när de stressade servitörerna kommer in med tallrikarna. Jag vill minnas att jag beställt räkor i vitlök till förrätt, lammkotletter till varmrätt och en tryffel till efterrätt.
Vi blev sammanlagt fyra timmar försenade, inget att gnälla över, särskilt inte när jag inte kan låta bli att tänka på de 300 syrier som räddades från en drivande fiskebåt söder om Cypern i förrgår. Vi semestrar(konfererar); de flyr.
Grannarna på flyget måste digga Povel Ramel va?

Av ohejdat - 26 september 2014 07:51

Maken jobbar, så jag får roa mig själv i loungen. Skål!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards