Direktlänk till inlägg 24 september 2014

Bilden till förra inlägget, paddan spökar (eller tyckte jag var elak)

Av ohejdat - 24 september 2014 17:00

 
 
Ingen bild

Humlan

24 september 2014 19:38

Ja, man kan ju undra hur vissa köper skor! Själv köper jag bara skor som jag kan prova, har skickat efter några gånger och dom har bara blivit stående, inte sköna eller som jag tänkte mig utseendemässigt, hade jag provat först så hade jag inte köpt. Sedan blir det sällan att jag skickar tillbaka, det blir snarare liggande oanvänt och tar plats...

Sunt att prioritera vad du gör, som du skrev om tidigare, jag borde nog göra något liknande, varför ska man lägga tid på det som bara tar energi ifrån en?

Jag gillar dina middagstips/beskrivningar. Själv mår jag för dåligt för att orka lägga min begränsade energi på matlagning (och det är tråkigt när man är ensam), problemet är ju att jag förmodligen skulle ha mer energi (och mindre kilon) om jag orkade sköta maten!

Jag har letat Lindtchokladen, men inte hittat den. Men jag hittade milda 70%, så jag köpte en vanlig och en mild, samt en 85% vanlig, så jag har chokladprovning i dag. Sitter här med te (oolong) och en bit var av de tre sorterna. Jag frågade efter den milda 85%-iga i min närmaste butik i dag, han som var godisansvarig lovade att prata med Lindt-försäljaren nästa gång och se om dom inte kunde få in den! Den milda 70%-iga är god men jag vill ha mer chokladsmak, så jag tror att den 85%-iga blir bra. Återkommer med rapport!

(Jag tröttnade på att bläddra ner och leta efter dina svar, det går ju inte att öppna flera flikar från din blogg och blir många inlägg när jag inte är hemma och läser varje dag/flera gånger om dagen! Så nu sammanfattade jag det jag har läst i dag... ifall du undrar varför det blev så mycket på en gång. :-) )

ohejdat

24 september 2014 19:59

Ja skor vill man prova. Det håller jag med om och jag är dessutom allergisk mot skåpsvärmare, attjo! Ska bli kul att höra vad du tycker om 85:an Mild, först tyckte jag den var för snäll, men sen blev den favorit. Jag köpte en redig bunt på Netto när de sålde dem för halva priset, sedan har jag inte sett till dem i nån butik.
Ett lite kul sammanträffande Humlan; jag drack Oolong igår för jag fick ett stort paket med vackert förpackade teportioner, skulle tro det är anpassat till en större tekanna, av två kräftskivegäster i lördags som nyss kommit hem från Kina. Det sparar jag till dig Humlan, om vi ses nån gång på en bloggträff eller nåt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards