Alla inlägg den 15 september 2014

Av ohejdat - 15 september 2014 21:43

Vakna efter en tupplur på stenplattan. Mörda nylagad nalle i soffan. Och sen mörda tigern på mattan.

Av ohejdat - 15 september 2014 18:39

Smakkombinationer.
Nu vill jag ha kommentarer. Hjälp till nu.
Väldigt enkelt. Vad är gott ihop och vad är det inte. Ge mig dina bästa kombinationer eller exempel på sånt som anses gå ihop, men som just du verkligen inte gillar.
Jag har själv så svårt för en numera väldigt självklar kombi: choklad-hallon. Nepp, inte för mig, jag gillar choklad med apelsin, choklad med nötter och choklad med kaffe, men inte med hallon. Är det nåt fel på mina smaklökar? Varenda meny har ju chokladmousse eller fondant toppad med hallon. Utöver det gillar jag inte fisk och ost. En bättre restaurang här i landsorten serverar gös med chevrecreme; men nej tack; inte till mig. Inte heller ostgratinerad fisk.
Sen finns udda kombon som ädelost på pepparkaka, det tror man ju inte på förrän man smakat och det är riktigt gott (bara man slipper sippa glögg till).
Marsipan och konjak: himmel
Torsk och bacon: himmel
Rödvin och ost: pannkaka (nåja finns väl undantag då som Amarone med Parmesan)
Äpple och kanel: himmel
Champagne och jordgubbar: pannkaka (om man inte får en bit Brillat Savarin till förstås)
Russin och salta jordnötter: himmel
Kan ni ge mig några nya himmel eller pannkakakombinationer?
(Behöver tänka på nåt roligare än valet)
Tack.
Förresten är pannkaka gott ...

Av ohejdat - 15 september 2014 15:28

Idag sitter vi i ett parkeringshus och väntar på en åttiotaggare som är på vårdcentralen, det skulle ta max en kvart, nu har det gått en halvtimma. Vi har dessförinnan bytt lakan, dammsugit, dammat, skurat toaletter, slängt sopor, tvättat handdukar, bytt mattor, torkat trappan, plockat fallfrukt, betalat räkningar, sagt upp avtal på bredband och mobil som inte längre används. Kort sagt butlat.
Vill hem. Vill måla veranda. Dante vill väl tugga ben eller nåt annat meningsfullt.

Av ohejdat - 15 september 2014 10:03

Skogen är en tröst. Vindstilla morgnar när solen lyser över mjuk björnmossa, en skränande nötskrika flyger mellan stammarna, det doftar kåda och man hör två hästar frusta på ängen intill.
Då känns det som om Sverigedemokraterna bara är en taskig och fantasilös dröm.

Av ohejdat - 15 september 2014 07:57

Vaknar upp i ett nytt Sverige. Eller inte ett nytt, men ett avslöjat land. Att så många ville rösta på ett missnöjesparti. I min valkrets: en stadsdel där vi bor i ett gäng 60-talsvillor mellan centrum och skogen: svenskar, syrianer, bosnier, tjecker, turkar; här har 19,9% (!) lagt sin röst på Sverigedemokraterna. Alltså var femte i röstberättigad ålder som Dante å jag kommer möta på morgonpromenaden.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards