Direktlänk till inlägg 28 augusti 2014

Kanske borde sluta duka till Dante i tvättstugan ..

Av ohejdat - 28 augusti 2014 21:13

Halvan dök upp o försvann ganska snart iväg till jobbmiddag på restaurang. Så Dante å jag har käkat oxfilé själva då, han au naturel (eller tartar) och jag med hemlagad gorgonzolasås och ett glas Allesverloren Tinta Barocca. Portvinsdruvan som klarar att matcha grönmögel.

 
 
Ingen bild

Humlan

28 augusti 2014 22:29

Meh, att bara dyka upp och sedan försvinna igen! För även om du delade med Dante, så brukar det vara betydligt trevligare om någon sitter vid bordet och konverserar under middagen!
Vinet har jag aldrig sett eller hört talas om, men logiken att portvinsdruvan klarar grönmögelost, låter ju glasklar! Hoppas det blev en god middag trots bristen på tvåbent sällskap!

ohejdat

29 augusti 2014 13:10

Allesverloren Tinta Barocca är från Sydafrika o kostar 125kr, jag tycker det är ett perfekt rödvin till entrecote och oxfilé när man inte håller på och grillar å glazear å står i med starka tillbehör som chili. Namnet på vingården ska visst komma av att den en gång brann ned, men nu verkar den rulla å gå. De gör fler viner, tror jag druckit Shiraz därifrån. Men Tinta Barocca är en sån där säker som jag rekommenderat till många och alla återkopplat med uppskattning.

 
Ingen bild

Humlan

29 augusti 2014 21:54

Det var ju ett bra namn när man vet hur det kom till, lätt att komma ihåg det då.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards