Alla inlägg den 28 augusti 2014

Av ohejdat - 28 augusti 2014 21:13

Halvan dök upp o försvann ganska snart iväg till jobbmiddag på restaurang. Så Dante å jag har käkat oxfilé själva då, han au naturel (eller tartar) och jag med hemlagad gorgonzolasås och ett glas Allesverloren Tinta Barocca. Portvinsdruvan som klarar att matcha grönmögel.

Av ohejdat - 28 augusti 2014 13:56

Grannens minsta regnbåge filéad och urbenad. Snöbollschampinjoner från trädgårdens sydöstra hörn, dill, lök o körsbärstomater från kökslandet stekta i smör och så avsluta i pannan med lätt saltade filéer. Ljuvligt!

Av ohejdat - 28 augusti 2014 08:54

Morgonen började med en strumpfight: inte jag å Dante även om han ofta tycker det är kul att lägga sig i påklädningen just i strumpavsnittet. Utan en kamp för att få på vänsterstrumpan, trots att jag bytte till såna där låga ankelstrumpor. Höftadjävul! Det blir i alla fall bättre efter uppmjukande morgonpromenad.
Igår kväll kom snälla grannen med två små fina pinfärska regnbågar. Så Halvan: det blir middan idag. Ska filéa och bena ur strax, lär bli lite godis till Dante också. Dante började skälla och kaxa sig mot grannen när han ringde på och inatt satte han igång att varningsskälla antagligen för att en hare passerade. Lite extra kaxig och beskyddande när matte är ensam tror jag.
Här med nosen full av frö och sugen på en leverbit.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards