Alla inlägg den 26 augusti 2014

Av ohejdat - 26 augusti 2014 13:04

Lite orolig, ska frambenen verkligen peta ut så asymmetriskt? Får kolla när han ligger med bakbenen åt andra hållet också.
Om att säga nej. Använder ett skarpt "nej" sällan, mest när Dante ska göra nåt som han bara ska låta bli utan att jag vill han ska göra nåt annat. Säger aldrig nej när han tokdrar i kopplet; då säger jag "här" och pekar på min vänstra sida, när han vill va med så vänder han då tillbaka och börjar gå bredvid (gäller inte när han fått syn på nån kompis). Men använder "nej" när han försöker ordna frukosten själv på ridstigen i skogen för dör vill jag bara han ska låta bli. Men hästbajs verkar oemotståndligt gott, helst färskt. Ser hur Dante gör listiga avledande manövrar för att jag ska missa hans avsikt: nosar på nåt helt annat intill högen för att sedan låta nosen blixtsnabbt passera över godsakerna å norpa en kula: NEJ!

Av ohejdat - 26 augusti 2014 08:59

Skogen avklarad, några få kantareller och en riktigt stor Kålle. Dante hjälper fortfarande inte till, men sätter sig numera snällt medan jag plockar. Bra att som hundägare alltid ha påsar i fickan.
Nu morgonkaffe med hundpedagogik till.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards