Alla inlägg under juli 2014

Av ohejdat - 19 juli 2014 16:53

Tyckte ett tag att de tappat stinget och blivit lite mätta och utslätade, men ibland blixtra de till. Som här.:

Av ohejdat - 19 juli 2014 15:50

Lördagslunch på ett kilo räkor och en flaska champagne har sitt pris; det räcker med ett räkspröt som sticker ut för att locka hit hela fluggänget.

[Bild]

Av ohejdat - 19 juli 2014 10:36

Har ni träffat på dem? Nu menar jag inte nån avancerad förädlad korsning av goda bär, utan riktiga gubbar. Man ser dem företrädesvis tidigt på morgonen. De har lagt herrcykeln av äldre modell i dikeskanten. Själva står de djupt inne i snåret, försjunkna i sin egna lilla värld, för de har ett uppdrag. Man ser bara den obligatoriska kepsen och den lika obligatoriska rutiga skjortan. De plockar hallon. Skogshallon som växer längs med varje väg här runtom. De tar vara på naturens gåvor. När säsongen är över tror jag de plockar pantburkar. Eller svamp eller fläderbär. Vår gatas egen variant av hallongubbe plockar bara fläderbär, han är lite ner modern, far runt i bil och har ett särskilt tillverkat redskap för att knipsa ner de översta klasarna. Undrar om detta är den sista generationen hallongubbar eller om de genererar nytillskott? Blir nån ungdom inspirerad som susar förbi dem i en AC-kyld bil, där de står i sommarhettan med bromsar och blinningar runt huvet i de lite taggiga och ovänliga hallonsnåren.

Av ohejdat - 19 juli 2014 09:15

Brukar man säga va? När nåt som inte funkat äntligen gört. Dante har inte fattat kommandot Stanna, han bara reser sig och följer efter så fort jag tar ett par steg. Igår släppte det. Han fattade grejen. Det skulle till några köpeköttbullar så fattade han. Idag har jag gått säkert 2o meter ifrån honom o han sitter kvar. Vad gör man inte för en fisluktande bulle?

Av ohejdat - 18 juli 2014 13:42

Jag är en bedräglig människa. Jag kommer hela tiden på en massa fulgrejer. Som tur är så låter jag bli att göra dem. Som idag va. Stod och hängde med näsan i frysdisken där olika sorters löjrom låg. Samma leverantör, samma kartongstorlek men väldigt olika pris. I kartongerna en liten plastburk med romtypen ifråga; från billig till dyr: sikrom, finsk löjrom, amerikansk och till sist finvarianten från Vänern. Kartongerna är lättöppnade. Vips så har en plastburk med Vänern bytt plats med en sikrom. I tanken alltså. Skulle som sagt aldrig göra det. Jag är alltså ingen bedräglig människa, jag är bara en bedrägligt lagd dito.

Av ohejdat - 18 juli 2014 13:33

Har köttbulleborstat Dante: man håller fast en fjärdedels köttbulle i höger hand som han kämpar med att få loss medan man borstar på av bara sjutton med vänster hand. Om man är vänsterhänt som jag alltså. Nu lossnar det en massa "ull" så det blir nog väldigt bra med trimningen på måndag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards