Alla inlägg under juli 2014

Av ohejdat - 27 juli 2014 09:46

Jag inser att jag borde blogga med glasögonen på, så slipper ni en massa felaktigheter som sticker i ögonen på alla oss språkpoliser. Det är skumt att min vanliga styrka 1,0 inte verkar räcka till, medan när jag provar 1,5 i butiken så känns det alldeles för starkt. Kan vara en putsning som saknas.
Dante pussade en groda igår. Inget hände.

Av ohejdat - 27 juli 2014 09:00

Halvan ska till Långtbortistan idag. Tåget skulle gå 9:50 för att ta honom till Sveriges största flygplats. Det är drygt 20 mil dit. Nu, alltså en timma före avgång kommer ett sms om att tåget är inställt och ersätts med buss. Vem vågar sätta sig på en ersättningsbuss för att komma i tid till en flygavgång? Välkommen att gissa vad en taxiresa kostar på 21 mil kostar. Under tiden spelar jag lite Stefan Demert, verkar vara en tidlös evigt aktuell melodi.

Av ohejdat - 26 juli 2014 15:45

Igår hälsade vi på Frasse, Dantes goda vän, i hans nya hem. Kul att han har fått fem stora tuffa tikar till grannar, en Berner Sennerkennel. Frasse hade hittills inte ens vågat gå ända fram till staketet. Dante var som vanligt orädd och helt inställd på att beveka tikarna med sitt valpiga uppvaktande uppförande; han nosade under staketet och hängde över det. Det blev ju kakafoni förstås och full aktivitet på bägge sidorna och till o med försiktige Frasse vågade sig fram.
Jag tog inga bilder tyvärr på skönheterna, var fullt upptagen med att artbestämma fruktträden på den stora tomten. Frasses familj skulle lätt kunna öppna äpplemusteri. Fantastiskt fina gamla träd som dock behövde en träffa en såg.
Idag kom jag ihåg vad vi brukar njuta av i den grekiska skuggan när solen steker på som här hemma idag: caffe frappe. Skummig iskaffe gjord på pulverkaffe. Gott, tredje försöket med mjölk i blev bäst.

Av ohejdat - 26 juli 2014 12:08

Nu har vi varit och tittat. Det är ett nyetablerat kafé. Bättre än väntat. Nu ska det komma siffror på mailen så jag kan räkna. Det är en grej som känns avgörande: om det finns ekonomiskt utrymme för en halvtidsanställd. Dante kan ju diska förstås, men frågan är om han kan sticka iväg och köpa mer mjölk?
Äta ben kan han dock. Även med våt svalkande handduk på.

Av ohejdat - 25 juli 2014 13:46

...efter kött. Tänkte fixa nån fin grillköttbit till hussehalvan och märgben till Dante. Så jag drog till stan. Finns ju faktiskt till och med TVÅ fina köttaffärer i denna lilla håla. Första butiken med gräsbetat nötkött som specialité hade semesterstängt. Den andra hade ett mycket skralt utbud, det som fanns i disken var typ biff med kappa och fläskkarré, samt varken märgben eller oxsvans i frysen till Dantes tandterapi. Tjejen sa de skulle få in mer bl.a entrecôte under eftermiddagen, men hon hade ingen aning om klockslag ens på ett ungefär.
Den välsorterade invandrarbutiken som tredje sista försök: där låg en tunga i köttdisken, det var allt, mannen i kassan upplyste att nytt kött hade levererats, men mannen i köttdisken hade inte kommit ännu, gissar de inte kör med självstyckning så jag gav upp. Så Halvan; om du läser det här och vill grilla nåt annat än Bratwurst och Krakauer ikväll så kanske du ska stanna till på hemvägen. Löjrom o champagne blire iallafall för att fira att en trafikfara äntligen försvunnit från gatorna.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards