Alla inlägg under juli 2014

Av ohejdat - 30 juli 2014 08:16

Nu väntar annat väder. Dante tycker det är bra. Det börjar väl bli tjatigt att dåsa bort hela dagen under en lastpall. Så vad ska man skylla på nu om man inte får nåt gjort?

Av ohejdat - 29 juli 2014 18:38

Vi skulle gå ut en liten sväng i väntan på kvällens svalka. Märkte inte att grinden blåst upp så Dante gick ut med kopplet löst efter sig före mig ut på allmänningen. Det såg lugnt ut, inga hundar på ingång, bara en ensam tjej som lugnt promenerade på gångstigen en bit bort. Men när hon såg Dante började hon springa. Och då började Dante springa också. Inga kommandon funkade för att få stopp på honom, för tjejen hade även börjat skrika och vifta med armarna och springa i cirklar. Underbart tyckte Dante, äntligen lite riktigt skoj, han började hoppa, skutta och gläfsa. Till slut ramlade tjejen omkull men for upp i panik. Jag ropade till henne att springa mot mig, hon kastade sig om mig och höll fast så det blev svårt att få fatt i Dantes koppel och hålla honom ifrån den stackars panikslagna tjejen.
Jag bad förstås så himla mycket om ursäkt och bad att ersätta få byxorna om de gick sönder när hon föll. Men hon var arg och rädd och ville bara bort, så snabbt som möjligt.
Man måste ha kontroll på sin hund och man måste respektera hundskräck o inte köra "han vill bara leka", "han är så snäll". Det är inte lätt när man är rädd att stå still som hon förmodligen fått höra hur många gånger som helst. Skit också. Får försöka få tag på henne utan hund när hon passerar igen, om hon nu vågar.
Dante fattade noll, blev bara lite uppiggad av rabaldret.

Av ohejdat - 29 juli 2014 13:55

I gruset framför fläkten under sin lastpall som är täckt med ett vått badlakan.

Av ohejdat - 29 juli 2014 10:32

Grus. Så kul för en hund. Grushögen är nog Dantes favoritlekkamrat om det inte finns nån hundkompis att tillgå. Han kan klättra upp och kana ner, tokgräva, springa "endurovarv" och rulla runt i fuktigt nyframgävt grus. Den här högen ligger utanför en rastgård, Dante fattar inte alls vitsen med att gå in och vara lös i rastgården när man kan stanna utanför och åka kana så det sprätter grus ner i mattes dojor.
Nu är nog grabben i förpuberteten: det kissas fortfarande stående på alla fyra med bakåtsträckta bakben, men nu sker små skvättningar mot plank, träd och stolpar.
Imorse blev han återigen tagen för schnauzer, visst på avstånd som på den här bilden när man inte ser pälsen så förstår jag varför.

Av ohejdat - 29 juli 2014 09:16

Halvan är i en tidszon sju timmar från vår och jobbar och sliter, men lever samtidigt trevligt hotell- o restaurangliv. Jag kan följa hans öden och äventyr på Facebook. Ibland när han ska åka iväg på jobbresor så ser jag fram mot det. Tycker det ska bli skönt att vara ensam på riktigt och inte ensam på det viset som jag ändå alltid är när han är hemma och allt jag ser är en hösäck ihopsjunken framför datorn: det är Candy Crush, podradio, musikfiler och Candy Crush igen. Lagar jag nån mat som ska serveras genast försöker jag säga till: nu är det 10 minuter kvar till servering, men tror ni han kommer? Jag sitter sedan ensam framför tallriken och ser maten sjunka ihop. Han är en riktig Alfons Åberg. Så som sagt, det kan vara skönt att vara ensam på riktigt.
Men det är också med distansglasögonen på som jag ser och känner hur mycket jag älskar honom ändå.
Det där förbaskade Candy Crush!!! Det är djävulens påfund, så fast för nåt spel har han inte varit sedan ett spel som gick ut på att bygga en djurpark och fylla med arter för många år sedan. Men man ska väl vara glad att det inte är nätpoker.

Av ohejdat - 28 juli 2014 23:46

Om du nånsin tänkt tanken att driva ett kafé har du förmodligen också tänkt ut ett eller annat piffigt namn på stället.
Skulle det vara så att du numera sannolikt inte kommer förverkliga kafédrömmen, kanske du skulle kunna tänka dig att dela med dig av namnen?
Alla idéer mottages tacksamt. Brukar ha somnat så här dags, men det är väl dagens kaffedos som gör sig påmind.

Av ohejdat - 28 juli 2014 22:05

Har nyss avslutat fjärde caffe frappen för idag. Oj så gott det är i värmen. Tur man skippat sockret ... Har haft trevligt besök på eftermiddagen och dryftat kaféfrågor i synnerhet och företagande i allmänhet. Sen bytte jag två zucchini mot två salladshuvuden och en liten gösfilé över grannstaketet. Älskar byteshandel! Speciellt när det innebär att jag får färsk fisk!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards