Alla inlägg den 28 juli 2014

Av ohejdat - 28 juli 2014 23:46

Om du nånsin tänkt tanken att driva ett kafé har du förmodligen också tänkt ut ett eller annat piffigt namn på stället.
Skulle det vara så att du numera sannolikt inte kommer förverkliga kafédrömmen, kanske du skulle kunna tänka dig att dela med dig av namnen?
Alla idéer mottages tacksamt. Brukar ha somnat så här dags, men det är väl dagens kaffedos som gör sig påmind.

Av ohejdat - 28 juli 2014 22:05

Har nyss avslutat fjärde caffe frappen för idag. Oj så gott det är i värmen. Tur man skippat sockret ... Har haft trevligt besök på eftermiddagen och dryftat kaféfrågor i synnerhet och företagande i allmänhet. Sen bytte jag två zucchini mot två salladshuvuden och en liten gösfilé över grannstaketet. Älskar byteshandel! Speciellt när det innebär att jag får färsk fisk!

Av ohejdat - 28 juli 2014 21:57

Dante ser på TV, han tycker vi är elaka som krympt hans teve-pall, förut kunde han sträcka ut sig ordentligt.

Av ohejdat - 28 juli 2014 15:31

Nu har jag pratat med fastighetsägaren och bokat ett möte med honom. Dessutom pratat med en av kommunens livsmedelsinspektörer. Det är en nackdel tycker jag att verksamheten ännu inte hunnit få något kontrollbesök. Det är ju lite knepigt i köket med diskmaskinen och spisen i samma modul. Halvan smsade från Långtbortistan, det var visst svettigt där också. Dante är närmast i koma; han bara tittade upp lite slött när jag delade en fisbulle i matskålen åt honom med lite buljong och is, det som han lystet brukar slurpa i sig. Det utlovade regnet har försvunnit från prognosen så vi satsar på att vattna häcken inatt. Fast vi kan höra åskan mullra på långt avstånd. Förut skurade jag asfalten och soptunnan, kan tyckas lite jobbigt i hettan, men allt jobb som innehåller en stänkande vattenslang känns helt okej.

Av ohejdat - 28 juli 2014 09:26

Tomathunden filosoferar i skogen. Minns inte om jag skrivit om Dantes doft/lukt. När valpdoften försvann ersattes den av en lite mystisk doft som drar åt ketchup. Jag gillar den, Halvan tycker det luktar hund rätt å slätt. Antar att den hänger ihop med fodret eller?
Skogen är full av utsvultna desperata myggor i denna utdragna värmebölja. Så jag vill ju knalla vidare och filosofera gående. Eller filosofera; jag tänker kaffebryggare, öppettider, fettavskiljare, Facebooksida, snöskottning, smörgåspriser. Dante tänker väl på ben, lek, ben, lek, ben, lek ...

Av ohejdat - 28 juli 2014 07:03

Somliga ger inte upp sin sovplats i första taget. Trots att de vuxit ur den för längesen. Det är ett skavande och krafsande varje morgon för att komma ut.
Idag ska jag räta ut några frågetecken angående projektet med fastighetsägaren och kommunen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards