Alla inlägg den 22 juli 2014

Av ohejdat - 22 juli 2014 16:00

Min kära kollega i köket; karamelltermometern har gett upp efter 32 års samarbete. Den har varit med sen jag och min dåvarande halva hade för oss att vi skulle baka(?) egna polkagrisar. Kan nog heta koka polkagrisar fast det mesta jobbet gör man ju sedan efter kastrullen, när man knådar och drar socker"degen". Nåväl min trofasta termometer har gett upp. Var hittar man en ny? Helst analog o rostfri. Den här sommaren behöver glass. Schysst glass.

Av ohejdat - 22 juli 2014 12:46

Har nu rensat häcken, även om startsignalen inte blev så där tidig som jag önskade så jag fick bli en äkta redneck. Det är en enveten tisteltyp som är värst. Sen blev det besök på Returpunkten som återvinningsstationen heter här. Tänkte att en sån här het dag så ligger väl alla på stranden eller i hängmattan så det går väl fort. Inte. Lång kö in, hamnade bakom en dam som helt sonika parkerade sin bil på uppfartsrampen och började tömma sin bil därifrån. Därmed stoppades hela bilprocessionen upp. Man kan undra om hon var/är dum eller bara egoist. Troligen båda.
Nu torkar vi lever, en av oss ligger under en lastpall täckt med ett blött badlakan och en äter lunch i skuggan på hemodlad sallad. Lyx. Fantastiska dagar, ska vara så här ända till lördag. Ljuvligt.
Imorse gick vi en promenad med Leo och hans matte. Han är en liten blandning som numera är hälften så stor som Dante, från början när de träffades var de lika stora, men nu har Dante övertaget och vill gärna markeringsbita Leo rakt över nacken. Leo hämnas genom att nafsa i Dante öron. Men en promenad sida vid sida gör susen.
Vi har numera ofta besök av en liten svart o vit ungkatt, modig och kelen och mycket nyfiken på Dante. Han blir förvirrad, är det här nåt man ska jaga, leka med eller vara rädd för? Tja, Dante, svaret ligger väl i framtiden ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards