Alla inlägg den 7 juli 2014

Av ohejdat - 7 juli 2014 22:02

Stekte köttbullar till Dante, blandfärs utan några tillsatser. Kan ju inte förlika mig med de där fisluktande färdigstekta, fast han verkade tycka de slog alla lyxiga hemtorkade godsaker.
Finns det färdiga köttbullar som inte innehåller en massa konstigheter? Det borde finnas efterfrågan trots att priset kanske blir det dubbla. Det är förstås skumt att de flesta färdiga köttbullar kostar mindre per kilo än färsen man gör dem av.

Av ohejdat - 7 juli 2014 19:48

Vi skottar jord, eller jag kör skottkärran och Dante skäller. Egentligen är det väl fel dag; en för varm dag, men vi tänkte överraska husse. Som är på Djurgårdsmatch.

Av ohejdat - 7 juli 2014 15:25

Frustrationen är hög. Har precis varit hemma hos åttiotaggarna för att hjälpa farsgubben med internetbanken. Han vill inte lämna ifrån sig detta, annars hade jag ju raskt kunnat lägga in alla fakturor när jag ändå är där och städar. Men nej. Nu tog det en och en halv timma att genomföra tre transaktioner. Känns orimligt. Mamma sitter och tjuter i köket och pappa sitter framför datorn i vardagsrummet och fipplar med sina krokiga gammelmansfingrar och långsamma gammelmanshjärna. Jag står bredvid: nej, dubbelklicka inte, det räcker med ett klick, flytta pilen till nästa ruta, nu skrev du fel konto, nu klickade du på fel siffertangent, vänta tills ett nytt fönster öppnats innan du klickar, nu valde du betalning när det skulle vara en överföring, så du får gå tillbaka ett steg, nu råkade du klicka på Google så nu har du lämnat banken, du får logga in igen ... Gah!
Jag kan ju inte vara ensam om att behöva stötta gamla föräldrar med allt möjligt och med föräldrar som inte inser sin egen begränsning. Hur gör ni?

Av ohejdat - 7 juli 2014 10:12

Nästa vecka så ryker Dantes päls. Det är inte roligt att se honom lida i solskenet. Fast vi tycker han är väldigt fin i sin rufsiga frisyr. Jag har ju tänkt klippa själv, men tänkte att första gången är det nog bra om ett proffs gör det.
Hoppas hon som fixade öronen har tid. Numera rycker jag faktiskt lite öronhår sådär lite närsom, bara pyttelite i taget och Dante har börjat vänja sig.
Trötter ligger på mosaikgolvet i hallen. Vi gick en tidig skogstur med många stopp och vätskekontroll vid dammen, nu lär han inte röra på sig förrän ikväll.
Halvan väckte mig imorse med fästingkofötterna i högsta hugg, övertygad om att han hade en ovälkommen besökare på ryggen, men det var bara ett födelsemärke. Inte bara jag som drabbats av fästinghallucinationer. Dante har haft sitt fästinghalsband i två veckor snart. Fästingfritt förutom en jag hittade dag två.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards