Alla inlägg den 1 juli 2014

Av ohejdat - 1 juli 2014 20:55

Dantes kompis Frasse kom förbi i andra halvlek och försökte lära honom lite bolltricks. Dante fattar noll; han vill bara jaga och brottas. Men matte fixade tv-ljudet lagom till slutsignalen av förlängningen sen. Tänk att en Argentinaseger satt så långt inne.

Av ohejdat - 1 juli 2014 18:28

Tack Halvan! Tekniköverlämningen lämnar en del övrigt att önska. Ser matchen på den nya tv:n med Ralf Edström som kommentator i osynkad radio.

Av ohejdat - 1 juli 2014 18:06

Man börjar tro på Stephen Kings galna Sankt Berhardshund som tuggade sig in i en Folkabubbla när man ser Dante massakrera yoghurthinkar och såsburkar i jakten på köttbullar.
Idag var det första gången Dante fick smaka färdiglagade köpeköttbullar och det var nåt som föll honom på hundläppen, särskilt den lustiga unkna lukten. Dante gick o snusade i luften i köket fram o tillbaka som en panter i djurparken nedanför bänken förpackningen låg på. Nu duger inte pappkartonger längre.

Av ohejdat - 1 juli 2014 16:55

Ibland lossnar tummen. Min gamla firma har låtit mitt gamla telefonnummer stå kvar med mitt namn i mer än två år nu. Både på Eniro och på Hitta.se, har känts så där, men en å annan kund har kanske återkommit den vägen. Idag bestämde jag mig att det är dags, nu räcker det och mailade respektive kundtjänst. Så nu återstår att se om man kan få ändringarna genomförda utan att längre förfoga över det aktuella telefonnumret. Jag förfogar väl över mitt namn i alla fall.

Av ohejdat - 1 juli 2014 08:21

Från juni till juli i ett nafs. Inatt försvann juni bara sisådär, även Halvan försvann. Till Paris. Med morgonflyget idag för ett möte imorgon. Innebär en hel dag och natt ensam i den underbara staden. Inte avis alls.
Nu är det alltså högsommar. Juni bara smet förbi. Vakna Dante!, solen skiner!, matte vill fånga dagen.

Av ohejdat - 1 juli 2014 07:46

Den här killen ser lite sliten ut efter nästan dagliga fighter med Dante. Den är med från uppfödaren så han har sett Dante växa från en handfull svart ludd till den stora, tunga och lurviga best han är idag. Numera så funkar nog bara andra ögat.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards