Alla inlägg den 23 juni 2014

Av ohejdat - 23 juni 2014 14:01

http://www.hittehund.nu/ture/index.htm
Den här killen träffade vi i hundrastgården imorse. Den största flatcoated retriewer jag nånsin sett. Dante ville leka men pep förskräckt när Ture petade på honom. Efter ett tag blev det bättre fart på dem.
Kul att läsa om Ture på hittehund.nu när man mött honom i verkligheten. Han har verkligen kommit till ett bra hem, med två pigga kärleksfulla pensionärer.

Av ohejdat - 23 juni 2014 13:47

Idag är jag lite dämpad. Känner mig aningen vilsen i tillvaron. Inte blev det bättre av att bli uppläxad av gästerna. De är verkligen bittra över sakernas tillstånd; över konsumtionssamhället, över folks bristande engagemang och bristande miljötänk. Och visst, vi är ju inte lika duktiga som dom och inte blev det bättre av att Halvan precis skaffat sig en bautastor TV, femtiofem tum tror jag det var. Vi fick höra en del om den och om vi skulle sätta upp den gamla i garaget (?).
Men jag måste skaffa mig ett jobb. Så enkelt är det. Som går att kombinera med hund. Trött på Halvans gliringar och trött på att pensionen bidde en tummetott.

Av ohejdat - 23 juni 2014 09:20

Tomt. Tyst. Gästerna har cyklat vidare. Halvan har åkt till jobbet. Dante ligger ute i skuggan och tuggar på en pinne. Jag funderar.
På bilden löser Dante Frasses hundspel på första försöket.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards