Alla inlägg den 10 juni 2014

Av ohejdat - 10 juni 2014 10:24

Snälla grannar. Har fått flugpapper. Nu ska vi se om de fastnar, jag har redan gjort det; en gång.

Av ohejdat - 10 juni 2014 10:21

Vad har jag att grina för?! Kolla vem som lydigt väntar på "varsågod " med godiset retsamt nära på egna tassen!

Av ohejdat - 10 juni 2014 09:53

Jag bör äta en viss typ av medicin, fast jag inte mår särskilt dåligt, men tillståndet bör medicineras enligt aktuella vetenskapliga rön. Jag har ätit fyra olika sorter med olika biverkningar av olika hemskhetsgrad. Nu gör jag ett nytt försök, är inne på andra veckan med ett piller om dagen, har tänkt ge det tre veckor. Läste inte bipackssedeln förrän efter tio dagar för att inte inspireras att "leta" symptom efter listan. Har ont i huvet, är trött, svag och lättgråten. Det jag tycker är intressant är att inte en enda bipackssedel har beskrivit några biverkningar som övergående. Alltså inledningsvis huvudvärk eller övergående trötthet. Då skulle man ju bli motiverad att försöka lite till.
Lättgråtenheten är faktiskt det som är svårast att stå ut med, igår började jag grina när jag beklagade mig över mina bristande hunduppfostringsframgångar, kändes ju inte direkt som legitim tårorsak. Men det är nåt med mig och tårar även utan piller. Jag kan inte gå på delfinariet utan näsdukar och solglasögon. Ja, jag vet jag är knäpp, men delfiner har den effekten på mig och samma med filmen "The Hours": kranarna ställs i fullt öppet läge.

Av ohejdat - 10 juni 2014 09:04

Fortsätter rastgårdsinventeringen. Imorse åkte vi till en väldigt fin rastgård i andra änden av vår intilliggande skog. När Dante blir större kan vi promenera dit utan nån onödig biltur. Polletten ramlade ner på Dante efter en stund och han insåg han var lös och tokrusade och vi övade så inkallningen satt som en smäck.
Lite surt att upptäcka att grinden i andra änden stod öppen, så man måste först gå runt och kolla att det är stängt överallt innan man kopplar loss.
Halvan vägde Dante imorse och tillväxtkurvan är fortfarande linjär, fast han matvägrar då o då. Men ben eller godisvägran har vi ännu inte sett till ... Här smakar han på en pinne han insåg han inte kunde få med hem.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards