Alla inlägg den 9 juni 2014

Av ohejdat - 9 juni 2014 22:49

Ett tips till hundägare som jag tillämpade idag: två stora kylklampar invirade i ett badlakan. Perfekt underlag för Dante i baksätet när han fick vänta bilen på valpkursen.

Av ohejdat - 9 juni 2014 13:55

Halvan mumlade nåt om köttbullar i helgen, så för att inte göra honom alltför avundssjuk på min letargiska tillvaro i sommarsolen, så har jag stekt köttbullar på 2,2 kilo färs. Allt under överinseende av Dante som verkade tycka att det doftade helt ok. Stackarn satt och svalde och svalde nedanför spisen för snålvattnet rann till. Skulle ta lite ekologiskt örtsalt till smeten och ut ur burken ramlade ett bi, borde väl borga för kvalitén eftersom bin anses renligast av alla djur och inte motsvara " en råttan i pizzan"-historia man ringer till Aftonbladet om och sen blir fotad på en bild där man sitter med bekymrad/äcklad min och håller upp det döda biet. Lång mening det där...

Av ohejdat - 9 juni 2014 07:32

Lärde mig efter duschen imorse att kofoten även funkar på människor. Hittade en otäcking nära armhålan, såg inte ut att ha hunnit smaska särskilt mycket.
Ikväll är det sista valpkurstillfället, var ju uppehåll förra veckan. Igår levde Dante rövare, rymde när vi badade och sprang efter en borderterrier vars husse fångade upp honom och senare sprang han in och bajsade i grannens trädgård. Halvan slet mitt i solen och sågade och skruvade klart grunden till takaltanen, medan jag fortsatte kampen mot den liggande ölandstoken; "stå", lika svårt som hunduppfostran ...
Nu ska vi ut på skogstur och hämta nya fästingar om Dante orkar vakna.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards