Alla inlägg den 4 juni 2014

Av ohejdat - 4 juni 2014 15:27

Det slår aldrig fel: när jag plockat fästingar på Dante så börjar det klia. På mig. Överallt. Infernaliskt. Måste kallas fästinghallisar va?
Förresten är det nån som vet vad man ska göra med fästingar man fångat (snarare lossat)? Jag spolar ner dem i toan och hoppas att det kommunala reningsverket gör sitt. När jag var barn minns jag att farfar eldade upp dem i ett askfat.
Och varför ligga på ett järnrör Dante?

Av ohejdat - 4 juni 2014 15:14

Titta inte på de två sista bilderna om du inte vill se bildbevis på fästingkofötternas effektivitet, jädrar dom va bra och man fattar varför det är 2 storlekar, om äcklen hunnit suga eller inte och därmed svälla. På bild 1 o 2 är det istället tuff lek med Zorro, sen kom Frasse och Skorpan så Dante lär behöva även en eftermiddagslur.

Av ohejdat - 4 juni 2014 10:13

Oj, långt äventyr blev det. På tredje försöket hittade vi hundrastgården. Först irrade vi runt i skogen och hittade inget alls, medan myggorna hittade mig. Rastgården var enorm, ett hundrastfält snarare. Dante blev en "free rider", vi övade inkallning med bravur. Sedan dök två vita schäfrar (tysk herdehund heter det numera) upp och skrämde Dante, men när första skräcken lagt sig blev det lite leka av. Synd att jag inte fotade, höll liksom lite extra matteberedskap.
Det är väldigt bra att ha en hund som gillar att bli torkad med ett stort frottébadlakan. Dante tuppade av direkt i hallen på handduken sen.

Av ohejdat - 4 juni 2014 08:39

Vi letar efter en hundrastgård i skogen, hittade en sjö istället.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards