Alla inlägg den 3 juni 2014

Av ohejdat - 3 juni 2014 19:02

Om matte spolat mig med trädgårdsslangen för jag hoppat runt i den nyss uttömda och oemotståndligt doftande hushållskomposten, då tycker jag att jag har rätt att gömma mitt ben under hennes kudde.
(I bakgrunden kan man skymta min fina kartongmassakersamling)

Av ohejdat - 3 juni 2014 14:17

Flugor. Fan. Överallt inne. Och när jag smällt alla så är det lika många i köket igen efter ett par timmar. Flugpappren var slut i hemska köpcentret. Testade att göra en egen remsa av dubbelhäftande tejp som jag kladdade lite böcklingpastej och honung på. Noll offer. Efter tre timmar.
Har insektsspray, men känns inget vidare ihop med valp. Damen i kassan i matvarubutiken i hemska centrumet sa att det var extra mycket flugor överallt just nu. Känns ju lite tröstande eftersom jag misstänkt att Dante gömt undan nåt göttigt nånstans, där det kläcks och kryllar. Urr.
Så här var det minns jag när jag bodde på landet, i närmaste boningshuset intill lagården och de tog hem korna. Har ju sett bilder från andra länder, så det här är väl gnäll över lite flugpiss i Mississippi.
Tips tas tacksamt emot.

Av ohejdat - 3 juni 2014 11:59

Tips till hundägare med uttråkad jycke. Ta en hushållspappershylsa och vik ihop den noga i vardera änden efter att du lagt i några godisar. Ger i alla fall Dante sysselsättning en kvart eftersom han gillar att finmassakrera papprullen även efter godiset fyndats.

Av ohejdat - 3 juni 2014 09:41

I vår skog anlades för fem år sedan en liten sjö där gärdena alltid ändå svämmade över. Där har Dante å jag suttit och passivitetstränat nu på morgonen. Idéen är att han ska kunna slappna av och vila även i okända miljöer. Gick sådär, mest beroende på hans fortsatta örondepression, han kliar och skakar öron fortfarande om än inte i gårdagens omfattning. Vi kollade gräsänder och sothönor, lyssnade på hundskall från stigen intill och betraktade en liten traktor som kom brötande. Det tog sin lilla stund, men till slut lade han sig ner och struntade i omgivningen.
Nu ska vi ensamträna när jag sticker iväg och handlar. Halvan håller på att få spader på fluginvasionen vi drabbats av. Har letat om Dante skulle gömt nåt ben nånstans som är orsaken och kollat kompost och sopor, men hittar inget. Nu ska vi se om det fortfarande säljs flugpapper eller nån annan smart flugfälla.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards