Alla inlägg den 1 juni 2014

Av ohejdat - 1 juni 2014 13:47

Mina snubbar trynar. Den ena i soffan, snarkar så glasrutorna skallrar. Den andra ligger ute i skuggan i gruset och återhämtar sig efter gårdagens alla äventyr. Jag har klippt och trimmat gräs och jagat grannens bortsprungna katt. Nu ligger jag i hängmattan som är strategiskt placerad så jag får sol på venen och skugga i ansiktet. Hade jag lagt upp bilden på Instagram hade jag fått hashtagga #fotselfie #fatboy #flaggstång #syren. Skönt att jag slapp det då.

Av ohejdat - 1 juni 2014 09:15

Fick några bilder mailade på som uppfödarna från Motala tog utanför utställningen. Tycker han ser så vuxen ut.

Av ohejdat - 1 juni 2014 09:09

Ja, nu är det söndag morgon, hunden är tillbaka och inga större katastrofer hade inträffat.
Halvan är nog på pickalurven fortfarande. Jag skötte ju hemtransporten från kalaset och höll mig till mousserande vatten, men Halvan skötte visst tömningen av konjaksflaskan på femtioårsfestens drinkbord på egen hand. Gott humör, men lite svårt att stå och pladdrade i ett. Han tvingade sällskapet i bilen, det blev en del skjutsande, att lyssna på finska humpahumpa-versioner att klassiska rocklåtar på hög volym hela vägen hem. Hemma sen så somnade han direkt med ABBA på högsta volym. Så ja, jag har sovit i gästrummet inatt. Nu lyssnar han som vanligt på podradio med dubbel hastighet, inget jag står ut att höra på nån längre stund. Har funderat på det där med att det liksom alltid är han som äger luftrummet hemma.
Kalaset var rätt trevligt, fantastiskt med så mycket livemusik, även födelsedagsbarnet självt bytte kostymen till typisk rockutstyrsel och väckte liv i sitt gamla band. Succé förstås, inte många femtiotaggare som bjuder på sig själva på det viset på högtidsdagen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards