Alla inlägg den 27 maj 2014

Av ohejdat - 27 maj 2014 21:18

På lördag skulle jag å Halvan på 50-årskalas och det var tänkt att åttiotaggarna skulle passa valpen. Men nu vågar de inte. Hoppsan.

Av ohejdat - 27 maj 2014 21:12

Halvan handlade ost förra helgen, alltså förrförra då, så jag tänkte förbarma mig över oststackarn ikväll när Halvan ägnar sig åt grillexcesser. Primadonna är en ovanligt god Gouda och det var nog det han trodde han köpte, men vad som låg i paketet var faktiskt enbit Vesterhav, ekologisk ost från Danmark, liite dyrare men faktiskt inte godare.
Tror det är första gången det händer mig/oss i en delikatessdisk, fast det borde ju hända rätt ofta med deras små fippliga skyltar och närbesläktade ostar. Men den som är pigg på ost rekommenderar jag en bit Primadonna.

Av ohejdat - 27 maj 2014 17:46

Här ligger killen som matstrejkar och chillar. Valpfodret som tidigare fick honom att dregla under vägningen passar inte unge herrn längre. Tur man hade fiskreserv i frysen då. Ändå har jag medvetet svält honom med lite frukost och rejält försenad lunch, men nej tack till Vom og hundemat. Desto gladare i fisken jag fick fixa fram. Tur vi har ett gäng i frysen.

Av ohejdat - 27 maj 2014 07:44

Igår började Dante matvägra, kan ju vara det varma vädret. Men han verkar faktiskt trött på det gamla vanliga gegget i skålen. Så jag har plockat fram fisk ur frysen: aborrglass någon?
Så var det dags för stadspromenaden med valpkursen igår kväll; Dante var modig och knallade på över broar och balanserade på smala kanter. Men han var väldigt skällig, klassens skälligaste elev och det var mig han tokskällde ut mellan övningarna, fattade inte varför. Men tack Dante, vi framstod som ett harmoniskt ekipage ...
Idag blir det åttiotaggarstädning och Halvan har sitt årliga grillevent på jobbet, så igår kväll var det tomtarnas julverkstad i köket. Jag bakade rabarberpaj, putsade kött och gjorde grillmarinad, Dante käkade putset och husse trixade med resten. Det är joxigt att fixa grillspett till många gäster. Man fattar ju idéen med helstekt gris: ett spett, tjoff o klart att börja grilla.
På bilden fotobevis för att Dante riskerar klassificeras som skadedjur: till vänster har han bitit bort en bit av garagepanelen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards