Alla inlägg den 24 maj 2014

Av ohejdat - 24 maj 2014 15:04

Trädgårdsmarknad med massor med folk och en och annan hund, Dante ville såklart hälsa på de flesta. Sen höll vi oss i skuggan medan Halvan hämtade knivarna som blev slipade för 30kr st, billigt och bra. Det doftade godast från de som sålde rökt fisk.

Av ohejdat - 24 maj 2014 08:32

Fästingskogen doftar underbart av liljekonvalj, men stannar man för att ta ett foto så hinner myggjävlarna ikapp.

Av ohejdat - 24 maj 2014 07:30

Imorgon är det val till Europaparlamentet. Gå och rösta! En rättighet och en plikt. Helt enkelt är det inte, själv väljer jag mellan tre partier. Men känner mig skeptisk till kandidater som tidigare inte varit verksamma politiker utan journalister och faktiskt en regissör.
Igår kollade vi paneldebatten. En del verkar jobba på att slippa bli valda. Nu ska man ju inte kommentera människors utseende, men Lars Adaktussons frisyr är ju ett etablerat humorbegrepp som det till och med skrivits sånger om. Den verkar ha tunnats ut, nu tycker jag Malin Björk kvalar in istället: hennes hår ser ut som en mössa med öronlappar och jag stirrar så på den att jag har svårt att uppfatta det hon säger.
Blev besviken på debattledarna när de skulle förhöra kandidaterna om europakunskap. De kunde ställt lite vassare frågor än vilken är Europas längsta bro. Gäsp.

Av ohejdat - 24 maj 2014 07:14

Egentligen är ord överflödiga. Han har gjort det igen. Undrar hur länge ett duntäcke orkar med om det blir tvättat, torkat och tumlat två gånger per vecka.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards