Alla inlägg den 17 maj 2014

Av ohejdat - 17 maj 2014 09:44

Idag premiärlekte Dante med en stor amstaffhane: Chevy, vi tog det lite försiktigt för han är ett kraftpaket. Med Dingo blir det utdragna brottningsmatcher, likaså med Leo. Med Zorro och Frasse jakt i vida cirklar. Schäfertiken Kiera har lärt Dante uppskatta gräsrötter, ett himla ofog; när de träffas lägger de sig ner och betar o krafsar och Kiera delar snällt med sig. Nu har Dante som synes lärt sig fixa fram delikatessen på egen tass.

Av ohejdat - 17 maj 2014 07:27

Fortsätter tydligen att bocka av händelser på checklistan: "allt som kan hända med en valp". Inatt stängde jag dörrarna till klädkammaren, den är en sån "walk through closet" med dörr till både sängkammare och kök. Anledningen var att tumlaren väsnades och gick och anledningen till det var att Dante igår kväll ställde sig intill mig i köket och började kissa på mattan fast vi precis kommit in från rastning. I alla fall så låg den hund vi trodde sov under sängen dold under kläderna på nedre hängaren. Och där låg han till halv sju imorse utan att säga ett ljud!
Och inte hade han kissat eller tuggat kläder heller. Kollade lite förebrående på mig dock.
Nu väntar han på att jag ska dricka klart kaffet så vi kan ut å härja.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards