Alla inlägg den 7 maj 2014

Av ohejdat - 7 maj 2014 19:58

Buhu vad jag deppar med min blå apa: jag har inte fått middag och matte lagar mat fast inte till mej verkar det som.

Av ohejdat - 7 maj 2014 16:29

Fan. Åttiotaggarnas bil stod på uppfarten när vi kom dit imorse. Istället för i garaget som jag ordnade en automatisk port till förra året. Främre kofångaren och högra sidolisten knäckta. Fan. Fan. Fan. För er som inte läst bloggen tidigare: Jag hjälpte dem förra veckan att byta sidospegel med villkoret att det var det sista jag hjälpte dem med avseende bilen, blev det några ytterligare skador så skulle jag ta bilen ifrån dem. Det finns faktiskt bäst-före-datum även på bilförare. Stort drama utbröt när jag vägrade hjälpa till att fixa detta, men jag stod på mig, så vi får se om de löser det själva eller om det är dags för mig att göra verklighet av mitt hot.
Är det nån läsare som varit i en liknande situation? Det måste vara många barn som fått ta bilnyckeln från sina åldriga föräldrar. Jag fattar vilken frihetsmaskin det är för dem, men priset får väl ändå inte va att de till slut skadar någon innan de ger upp.

Av ohejdat - 7 maj 2014 10:47

Har något av en dejavu: jag har redan bloggat om lokalradion va? Alltså jag låter Radio Östergötland stå på för att Dante ska vänja sig vid olika ljud och inte bara P1:s milda röster. Men vad är det för imbecilla typer som jobbar som pladdrare där? Okunniga, tjatiga och tjafsiga. Är det nån som gillart? Och musiken: igår spelade de "Undo" en gång i halvtimmen minst. Idag har de sugit på karamellen att den ena är från Åtvid och den andra från Norrköping och det är fotbollsderby ikväll, alla skämt de kommer på tar de minst fyra gånger. Fattar inte vilken lyssnargrupp de tror sig tillfredsställa. Inte en medelålders hemmagående käring iallafall. Gå hem, dra nåt gammalt över er!

Av ohejdat - 7 maj 2014 07:02

Valpmorgon; snöblandat regn och fixat både nummer ett och två på en kvart. Sedan frukost till oss båda, fast jag tar kaffe till min. Sen fri lek en stund: matte surfar och valpen tuggar på sopborsten. Idag ska vi jobba som städpatrull hos åttiotaggarna, ska värma upp med hemmastädning först. Funderar på att införa pinn- och kottförbud inomhus.

Av ohejdat - 7 maj 2014 02:09

Uppe å varit ute i nattregnet med ulkande valp. Han mår inget vidare av att ha fått tugga i sig fyllningen i ett stort märgben. Lite för mycket av det goda på en gång. Stackarn, fast han verkar inte må det minsta dåligt mellan ulken: biter i mattes morgonrockssnodd och fajtas med bruna nallen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards