Alla inlägg den 29 april 2014

Av ohejdat - 29 april 2014 21:27

Dante är inte ett dugg intresserad av matchen, medan Ronaldo gör tredje målet för Real Madrid mördar han bruna nallen.

Av ohejdat - 29 april 2014 21:13

Trodde aldrig att jag skulle hålla på Bayern München, men nu spelar ju Dante där och drog precis på sig ett gult kort. Klar uppförsbacke för dem: nu behövs fyra mål i matchen mot Real Madrids två. Det första orsakade Dante möjligheten för genom att slarvigt sparka undan bollen till hörna. Men som sagt det tar emot att heja på ett lag med den ondskefulle och fulspelande Arjen Robben i.

Av ohejdat - 29 april 2014 17:02

Ett halvtuggat ben som blivit farligt långt o slemmigt.
En plastkork befriad ur bestens käftar.
Torkad lunga i en vitaminburk = värsta godiset enligt Dante.
En innebandyboll som kan fyllas med godbitar, läs lungbitar.
Ett bananskal, lokaliserat av besten i en buske.
Bajspåsar: en rulle oanvända och en använd.
Våtservetter, ifall hanteringen av påsarna skulle misslyckas.
Förr var det mobilen, nycklarna o ett kompaktpaket Kleenex.

Av ohejdat - 29 april 2014 16:53

Idag har vi burtränat. Går skitbra. Ja så länge jag är inburad också då.

Av ohejdat - 29 april 2014 10:00

Tiden går vansinnigt fort. Nu har vi haft valp i tre veckor på fredag. Och varenda natt har jag gått upp vid tretiden för en nattkiss, behöver inte ställa klockan numera utan vaknar ändå. Det händer grejer med en hundägare, jag som gillar undanplockat har fått lite andra prioriteringar och det ligger pinnar, tuggben, filtar och leksaker överallt. Vilket i och för sig är helt rätt för då kan man snabbt hitta nåt att avleda uppmärksamheten med om det tuggas på sladd eller möbel. Jag fattar att det inte är enkelt för en hund att fatta vad vi tycker är ok att tugga på och inte. Som i "stegen" upp till sängen: där ligger en finfilt "inte bita" och en hunddyna "ok att bita". Sen är ju Dante inte dummare än att när han känner sig försmådd så hittar han nåt i "inte bita"-kategorin = garanterad uppmärksamhet.
Sen är ju vissa prylar som gjorda för att bita i: som flärpen på hälen på mina skor.

Av ohejdat - 29 april 2014 06:46

Dantes husse jobbar långa dagar och är lite avundsjuk på vår tillvaro. Men, det är lite krångligt att va med valp. Än så länge känns det inte läge att be nån annan passa honom. Så vi kan köpa ägg och blommor, åka till bilverkstan och till zoobutiken för att köpa mera käk, men sen är det stopp.
Jag skulle behöva gå till en fotoautomat, det finns två på orten: en i ett köpcentrum och en i entrén på en stor livsmedelsbutik: inga hundar. Jag skulle behöva en vårjacka och det kan man ju kanske lösa via postorder. Men eget käk, typ man kommer på att man inte har några tomater hemma; då det är inte läge att knalla in på Konsum med Dante. Tänkte man kunde skaffa en gammal barnvagn och smuggla in honom, fast en barnvagn få inte plats i min pyttiga lilla bil.
Man får byta förhållningssätt helt enkelt, planera lite mer långsiktigt på menyfronten, shoppa online och odla sina egna tomater.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards