Alla inlägg den 28 april 2014

Av ohejdat - 28 april 2014 17:43

En sommardag i april är vad vi haft idag. Ljuvligt. Äggköp på handelsträdgården med gratis hundägg: Dante fick de spruckna för han ska ändå bara ha gulan och en massa uppmärksamhet. Inte riktigt lika blyg längre.
Sedan till bilverkstaden för att byta bort de olagliga dubbdäcken två veckor försent . Halvan blev vansinnigt sur på dubbarna igår, när han insåg att det var det jag hade, har alltid kört dubbfria vinterhjul, vet inte riktigt hur det gick till att det blev dubbar på senaste bilens vinterdäck, kan va den norrländska säljaren som tyckte det, minns inte ens att vi pratade om det. Jaja nu är sommardäcken på.
Därefter till åttiotaggarna för de ringde och sa att deras telefonsvarare inte funkade, det är alltid, ALLTID skit bakom spakarna, de betraktar mig som deras tekniska guide i galaxen. Men det går fan inte att lära dem nåt mer än en knapp, vilket inte har med deras ålder att göra, de har varit otroligt opraktiska hela livet. Fick igång svarvaren igen och drog. Nästa gång jag kommer får jag som vanligt tömma svararen på meddelanden för det går inte att lära dem.
Hemma övade vi i dammen, tycker Dante blivit mindre modig, men ändå glad och lekfull med vattenplasket. Han har generellt svårt för att vara åskådare, blev väldigt sur när han inte fick va me o vika ihop presenningen som torkat sedan igår. Ville inte ha mer kiss på.
Vi har även kompostbursövat. Jag har satt mig i kompostburen och så har Dante hängt efter (förstås). Får se om vi lyckas med lekhagen annars kan jag i te fixa några grävjobb utan oönskad assistans.
Funderar på att fixa sandlåda till hunden, men nöjer han sig med att gräva där? Dagens drama som jag inte kunde med att försöka fota var när Dante försökte dricka ur vattenkannan och därför lyckades fastna med handtaget runt halsen, han for runt som en tokig och pep och ylade. Hade varit kul att filma men det var ju faktiskt synd om grabben.

Av ohejdat - 28 april 2014 08:32

Är väl ett begrepp som fått en viss betydelseförskjutning. Men i sin ursprungliga betydelse är det vad jag och Dante ägnat morgonen åt. Vi har klippt klor, rensat öron, borstat pälsen och trimmat hår mellan trampdynorna. Eller vi och vi; Dante har tuggat på ett favoritben medan jag hållit i verktygen.
Återigen en bild med svart hundtuss på. Svart hund fotas bäst ute i dagsljus. Nu vattnar vi kökslandet.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards