Alla inlägg den 8 april 2014

Av ohejdat - 8 april 2014 23:29

Proppmätt. Fransmän har inte fattat att en avsmakningsmeny ska serveras i lite mindre portioner. Kolla smarriga bilder, glömde ta en bild av fiskrätten; en havsaborre med fänkål och fotade inte heller ostorgien. Först gåslever, sedan pilgrimsmusslor, kalv och efterrättsparad.

[Bild]

Av ohejdat - 8 april 2014 17:19

På plats i Reims. Ikväll blir det gastronomiskt äventyr på La Table Anna. Nu lite vila, hotell-TV:n visar förstås fransk variant av Mästerkocken. Bakverkstema. Makarons naturligtvis. De lagar rosa pralin till

Av ohejdat - 8 april 2014 07:54

Morgon utan kaffe i Beverland. Morgnar utan kaffe finns inte, utan på nåt vis blir det kaffe innan det blir förmiddag, annars blir Ohejdat en klart irro fru. På bilden syns ett hus längst till vänster och det översta fönstret, där befinner jag mig nu och den gula stapeln i mitten är ett hiss som försörjer alla hus via anslutande gångar. Halv fyra imorse var det ett gäng som skulle ge sig av, det var ett jävla liv: hissen gnissla och klonka, dörrar smällde och sedan toppades det hela med rullväskor på gatstensatt gång instängd mellan fyra tegelfasader. Halvan sov och blev till och med överröstad. Jag blev däremot klarvaken. Och kaffesugen.

Av ohejdat - 8 april 2014 04:07

Okej vad ska nu en svart lurvig kille heta? Det är Halvans uppgift att bestämma, men jag får komma med förslag, tänkte Fuji ett tag, men en hund ska ju helst inte likna en vulkan. Halvan föreslog Säcken igår för att hylla Djurgårdens tränare, hm låter "profant". Jag hoppas att det är så enkelt att man ser/känner det rätta namnet när vi träffas.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards