Alla inlägg den 3 april 2014

Av ohejdat - 3 april 2014 14:11

Vissa men väldigt få kvitton är riktigt kul att kolla på. Champagnekvitton tillhör den unika skaran. Hjälper mig planera resan.

Av ohejdat - 3 april 2014 10:22

Apropå flaskor. De kan ju innehålla vin också. Testade en rosé igår från Bordeaux: Clairet du Chateau de Lisennes 2010 12,5% för futtiga 39!kr. Ville ju kolla om jag hittat sommarens fynd. Det hade jag inte. Jag vill ha en blek närmast persikofärgad frisk och mineralig rosé från Provence. "Lisen" var definitivt inget blask, grapefrukttonerna ihop med jordgubbarna var snarare lite för klatschiga. Halvan tyckte vinet doftade hårfärg och jag lite stall, så där kan vi väl enas om ammoniak då, den försvann med lite luftning dock. Gissar den sitter väldigt fint till ugnsbakad lax. Provencarna fyndar man dock inte för futtiga två selmor.

Av ohejdat - 3 april 2014 10:00

Börjar dagen med spritinventering, vi ska ju fara förbi såna där gränsbutiker på valpresan och Halvan gillar välfyllda skåp. Om vi fortsätter på detta vis gällande spritkonsumtionen; med varsin liten slurk whisky nån kväll i veckan och en å annan mojito på sommaren, så kommer det vara många flaskor kvar i dödsboet efter oss. Javisst ja: Halvan brukar även göra en fantastisk Irish Coffee till efterrätt när vi har gäster. Men vad ska man med tre flaskor Absinth till? Är det nån som har nåt favoritdrinkrecept? Vore kul att inte bara servera mojito i sommar.

Av ohejdat - 3 april 2014 09:45

Igår va ingen bra dag, inte mycket som gick rätt väg. Då vill man ju att idag ska bli himla mycket bättre. Det gäller att komma på saker att göra som man behärskar. För det känns bra när man gör nåt och lyckas med det. För att bara vara det har aldrig känts bra för mig. Borde kanske träna på det.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards