Alla inlägg under mars 2014

Av ohejdat - 17 mars 2014 10:46

Smaksatta teer i påse innehåller tydligen socker. Läser på olika forum om nyheten och upprörda människor som förmodligen druckit "hälsosamma" blommiga och fruktiga teer istället för kaffe på fikarasterna. Alltså jag är snobb med vad jag stoppar i mig hemma, även om det gärna blir för mycket och för ofta så är det schyssta grejer. Så inget läskigt podkaffekoncentrat (ser ju ut som när jag inte druckit upp det sista i koppen och det blivit stående o torkat in) och inget påste, inget margarin och inga söta yoghurtar, ingen odlad lax och inga giftiga bananer och druvor. Då och då korv, men bara med välstuderad innehållsförteckning. Gräsbetat kött och glad gris, undantaget bacon för har bara hittat torrsaltad konventionell sådan så man slipper saltlaken med druvsocker och blöt sjö i pannan.

Av ohejdat - 17 mars 2014 09:09

Gunnar Ander eller Erik Höglund? Försöker hitta vem som designat dessa glas. De åker ur lättillgängliga skåpet nu för att bereda plats för Glencairnglasen. Tänkte sälja dem på Tradera, 12st i så gott som mint condition, men så började jag googla för att försöka reda ut vem konstnären var och så blev jag lite kär i dem igen. Nån som vet vem?

Av ohejdat - 17 mars 2014 07:24

Dags att skicka Halvan till Orienten igen, kommer i retur på fredag. Han steg upp och sa att det var snö imorse, så då sa jag att det minsann inte var första april! Nu sitter jag och glor på grannens vita tak medan kaffet kallnar. En vår som går som en dans, två steg fram, ett steg tillbaka.

Av ohejdat - 16 mars 2014 11:32

Korvpicknick till lunch efter tipspromenaden.

Av ohejdat - 16 mars 2014 08:42

Kan va nåt så enkelt som ett nyöppnat kaffepaket.

Av ohejdat - 16 mars 2014 08:15

Att alla blommor lyckas vissna samtidigt och att nån inte orka med kvällsplocket å disken...

Av ohejdat - 16 mars 2014 08:11

Va ere me folk! Gamla kärringar sitter konserten igenom och fotar med blixt med sina smartphones. Och så fort det blir en taktfast sång ska det klappas takten så både sång och strängar dränks i klapprandet. Man vill ju höra OCH se artisten, inte sin medpublik.
Sen när det är dags att hämta ut kappan ska det knös ordentligt förstås, pack!

Av ohejdat - 16 mars 2014 08:10

Va ere me folk! Gamla kärringar sitter konserten igenom och fotar med blixt med sina smartphones. Och så fort det blir en taktfast sång ska det klappas takten så både sång och strängar dränks i klapprandet. Man vill ju höra OCH se artisten, inte sin medpublik.
Sen när det är dags att hämta ut kappan ska det knös ordentligt förstås, pack!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards