Alla inlägg under mars 2014

Av ohejdat - 18 mars 2014 22:09

Man ska väl inte recensera en bok som man tyckte var så usel och tråkig att man inte ens orkade läsa klart sen va? Putslustigheten bokifierad så att säga.

Av ohejdat - 18 mars 2014 18:30

Gå in på. http://www.boredpanda.com/funny-first-world-anarchists-rebels/
Välj ut dina två favoriter.
Jag väljer After Eight- och frimärksrebellen.

Av ohejdat - 18 mars 2014 12:40

Inget är som väntans tider. Igår chippades valparna så idag borde det komma ett mail med besked om vilken av dessa änglar som är vår. Under tiden läser jag den femte valpboken.

Av ohejdat - 18 mars 2014 08:41

God morgon, nu har det slutat blåsa. Allt skräp från gata, allmänning och grannar med minsta lilla vindfång verkar ha blåst in hit. Men det är aldrig nåt spännande: en chipspåse, tom tyvärr, en instruktion för en spis, undrar om nån saknar den, svepplast, frigolit, en tunn gratistidning, ett reklamblad för Jysk, en blomkruka av plast och sen femhundrasextioåttatusentrehundratjugosju löv då som inte kommer från våra egna pyttiga träd. Men var är alla femhundralappar!, de blåser väl bra de med?

Av ohejdat - 17 mars 2014 21:03

Husdrömmar på TV1, med Pernilla Colt och Gert Wingårdh; var får de tag i alla dessa tokiga husbyggare! Programmet har samma effekt på mig som Ricky Lake Show hade då det begav sig: det får mig att känna mig normal och sansad. Samtidigt måste jag erkänna att jag blir imponerad av dessa envisa naiva kvinnor som vägrar ge upp sin vision oavsett pris och tid. Sån är inte jag.

Av ohejdat - 17 mars 2014 21:02

Husdrömmar på TV1, med Pernilla Colt och Gert Wingårdh; var får de tag i alla dessa tokiga husbyggare! Programmet har samma effekt på mig som Ricky Lake Show hade då det begav sig: det får mig att känna mig normal och sansad. Samtidigt måste jag erkänna att jag blir imponerad av dessa envisa naiva kvinnor som vägrar ge upp sin vision oavsett pris och tid. Sån är inte jag.

Av ohejdat - 17 mars 2014 14:37

Jag har en mycket osentimental inställning till prylar, sparar inget som jag inte längre använder. Det här är nog det äldsta (och enda) föremålet jag har från min barndom: ett poesialbum från när jag var 8 år.

Av ohejdat - 17 mars 2014 10:53

Igår träffade jag en ung trevlig dam som var hungrig, så vad gjorde hon då? Jo, micrade en fryst färdigrätt på pasta med ostsås. Sånt fattar inte jag. Tar det sju minuter att koka pastan själv? Och under tiden smälta ner lite ost i en skvätt grädde (inte köpt färdigriven ost som skakats runt i potatismjöl för att inte klibba ihop). Mat är en för viktig njutning för att man ska överlåta tillagningen (och pengarna) till den där slarviga familjen Dafgård.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards