Alla inlägg under mars 2014

Av ohejdat - 23 mars 2014 19:38

"Mig äger ingen" med Lennart Jähkel på Stadsteatern blev sista evenemanget i Stockholm denna gång. Sådär, lite för många scener och lite för många dörrar. Men sevärd nog, har varken läst boken eller sett filmen.

Av ohejdat - 23 mars 2014 19:35

Nästan som ett lite hemligt budskap: det låg en kroatisk femtiolapp i brevlådan när vi kom hem. Vad är en sådan värd tro?

Av ohejdat - 23 mars 2014 07:30

Finfint hotel, men vad hjälper det när man drömmer mardrömmar? Det gör jag aldrig hemma. Vaknade strax efter att jag borrat in en kniv i näsborren på mig själv för att fjärrstyra en ond docka instängd i en gravkammare att ha ihjäl sig själv. Typ Chuck alltså om ni minns.

Av ohejdat - 23 mars 2014 07:27

Det var ju lite svårt att bli hungrig efter Günthers korv, men jag hade bokat bord på Frippes, så vid niotiden var det dags för supé: Halvan var fortfarande mätt så han tog tre pilgrimsmusslor medan jag svullade lamm och puylinser. Han tjurade över musslorna, hur kunde de var som olika stekta?, två var närmast vidbrända på ena sidan och den tredje så gott som rå, humöret var inte det bästa alltså. Tur att han fick kändisspana till efterrätten, tre skådisar satte sig vid bordet bakom mig och avhandlade olika regissörer. Våra öron växte till parabolstorlek men det verkade inte bekomma dem.

Av ohejdat - 23 mars 2014 07:19

Efter Klungan på Södra Teaten gick vi hem och smällde en flaska champagne på hotellet medan Rooney gjorde två fantastiska mål i rutan. Sedan var det dags för "Dödspatrullen" på Dramatens lilla scen. Örjan Ramberg och Marie Göranzon i sitt esse, i sina esse?, Marie-Louise De Geer har skrivit en träffsäker pjäs om åldrandet. Dödspatrullen ska vara hennes mammas namn på hemtjänstpersonalen.

Av ohejdat - 22 mars 2014 14:59

"På rätt sida om okej" börjar snart. Ohejdat höga förväntningar.

Av ohejdat - 22 mars 2014 13:30

Börjar ned en snabb lunch hos Günther på Karlbergsvägen, ser ut som en ordinär korvkiosk, men det är det inte. En dubbel Tiroler med surkål.

Av ohejdat - 22 mars 2014 10:11

Roar oss på vägen också.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards