Alla inlägg den 27 mars 2014

Av ohejdat - 27 mars 2014 16:34

Det var dags för nytt körkort då, därmed också dags att fota min gamla fula nuna. Hittade en automat i närheten: 80 spänn. Men testade först att fota själv med mobilen. Herregud! Ser jag ut så där, så ser jag ju inte ut i spegeln, tänk va lite spegelvänt kan mildra och lindra ett plufsigt, åldrat och rynkigt fejs. Tog väl ett tjugotal bilder innan jag gav upp, de blev inte bättre. Tänkte ett tag att man skulle kunna klippa ut en bild på t.ex en ung Monica Zetterlund och klistra in i rutan för fotot, men antar att det bara blir krångel: man får ju inte ha huvudbonad på fotot.

Av ohejdat - 27 mars 2014 12:56

Kan inte få nog av valpbilder. Här är ett kollage av alla valpar. Jeremiel sitter fint till höger med sitt gröna halsband. Mamman har sedan tidigt låtit dem dia stående, jag fick från allra första bilden av detta associationer till Romulus och Remus som räddades av en varghona innan de grundade Rom. Men sedan slog Romulus ihjäl Remus, så där får det räcka med likheter.

Av ohejdat - 27 mars 2014 08:03

Halvan har odlat en grymmeförkylning sedan vi kom hem i söndags, men inte förrän idag torsdag gav han upp och bestämde sig för att stanna hemma. Jag tror jag kan räkna hans sjukdagar sedan vi träffades 1997 på ena handens fingrar, så det är sensation. Och jag tror det inte förrän jag sett att han verkligen blivit kvar hemma hela dagen, han kan lika gärna få ett ryck å dra.
Har servat med hemlagad buljong och yoghurt med massa kanel. Hälsokosten får kränga sina dyra grejer till nån annan mer troende.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards