Direktlänk till inlägg 24 mars 2014

På trösklen som smålänningar säger.

Av ohejdat - 24 mars 2014 14:40

Vankelmodig. Har sju trösklar att fixa. Slät tröskel skulle vara det enklaste att få till eftersom nya trapptrösklar inte riktigt passar karmarna från -64. Dessutom är det ju framförhållning för kommande dagar; då fötterna inte vill följa med eller det är dags för mig å Halvan att köra rullator-race runt huset. Eller har vi flyttat då? Jag har nog en ganska kluven personlighet, en som vill odla egen sparris, ha grillkalas, mata fåglar, göra sin egen majonnäs o rensa hängrännor och samtidigt en som så att säga bara vill ta hissen upp till lägenheten med takeawaypåsen i handen. Idag har jag grävt ur ena komposthalvan och grävt ned resterna i grönsakslandet, det fick mig att luta mer åt hisspersonligheten. Men nu är det gjort.
Men när det gäller trösklar, är det nåt annat att tänka på? Ur ventilationssynpunkt måste slät va bättre, ur ljudsynpunkt sämre, väl?

 
 
malve

malve

24 mars 2014 15:41

Tror inte att det påverkar ljud och ventilation speciellt mkt. Hade ingen aning om vilken tröskelsort jag har så jag fick gå och titta: här är det släta.

http://vardagsgladje.wordpress.com

 
malve

malve

24 mars 2014 15:44

Aha, du menar när dörren är stängd?! På toa har jag förresten inte släta trösklar. Det får man nog inte ha pga vattnet. Och mellan kök och tvättstuga är den heller inte slät, men där har jag ingen dörr.

http://vardagsgladje.wordpress.com

ohejdat

24 mars 2014 16:13

Nä just det, från badrummen blir det en lite högre tröskel. Men det var ju bra att veta att dina förmodligen bra mycket mer professionella hantverkare sätter in släta trösklar. Blir ju en liten ljus- o luftspalt under dörrbladet, men det kan man leva med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards